probleem met speedtouch 510 en Belkin Wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2006
Berichten
2
Hallo.

Ik heb een probleem met mijn internet verbinding van KPN adsl. Ik heb een speedtouch 510 modem in combinatie met een Belkin wireless 54g kaart. Als ik mijn computer opstart, dan krijg ik geen automatische verbinding met internet. Wat ik dan meestal doe, maar ik heb geen idee waarom dit werkt, is inloggen op het modem met http://10.0.0.138. Vervolgens kijk ik bij connectivity, daar staat "connect". Daar klik ik op. Als ik dan via dit scherm van internet explorer internet op ga, dan werkt het wel. Maar start ik een nieuwe internet explorer op, bijvoorbeeld op Google, dan zegt ie dat ie de pagina niet kan vinden. Als ik eenmaal een tijdje heb geinternet, dan doet ie het ineens wel, en dan werkt ook mijn outlook. Vreemd he?. Weet iemand hoe ik dit alles moet instellen zodat het wel ineens werkt?. Als ik trouwens mijn computer rechtsreeks verbind aan het modem, dan doet ie het wel in een keer. Dus volgens mij ligt het aan de communicatie tussen de speedtouch en de Belkin.

Groetjes, Carolien
 
Je hebt een modem/router namelijk de Speedtouch 510 en deze is niet geschikt voor draadloos internet.
Uit je verhaal lees ik dat je wel een draadloze netwerkkaart hebt maar geen acces point ?!
 
upsidaisy zei:
Je hebt een modem/router namelijk de Speedtouch 510 en deze is niet geschikt voor draadloos internet.
Uit je verhaal lees ik dat je wel een draadloze netwerkkaart hebt maar geen acces point ?!

Ja, ik heb er ook zo'n draadloos routerkastje van Belkin tussen zitten, die bij die kaart hoorde. De LAN aansluiting is aangesloten op de Speedtouch 510:)
 
Je moet ervoor zorgen dat je Belkin in dezelfde range komt qua ip-nummer als je Speedtouch want anders kunne ze niet met elkaar communiceren.Dit al een paar keer op het forum beschreven,dus wellicht kom je mbv de zoektoch verder ?!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan