Probleem met "Spore"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sunsence

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2008
Berichten
6
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik heb net het spel Spore gekockt en heb hem geinstalleerd. Vervolgens het spel op proberen te starten maar krijg een error message dat er een Pixel Shader 2.0 nodig is om het spel af te spelen. Maar ik heb deze, Nvidia geforce4 mx integrated GPU. World of Warcraft speelt ook gewoon af. Is er een mogelijkheid om m'n video kaart werkend te krijgen voor deze game?

Alvast Bedankt.
 
Kijk even op deze site: www.canirunit.com.

Zoek het spel op in de lijst en klik op de grote button. Je krijgt nu precies te zien waar het fout gaat met het spel. Blijkt het inderdaad alleen de videokaart te zijn, dan is de enige optie het aanschaffen van een nieuwe kaart.

Vermeld hier even het resultaat van de test en je systeem, dus moederboard, videokaart, cpu en dergelijke. Of als je een merk pc hebt, het merk en typenummer.

Supported Video Cards
NVIDIA GeForce series
FX 5900, FX 5950
6200, 6500, 6600, 6800,
7200, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950
8400, 8500, 8600, 8800
9600, 9800, GTX 260, GTX 280

Dit zijn de kaarten die door het spel ondersteund worden. Jou kaart zit hier niet bij.

Betreft het hier trouwens een pc of een laptop? Want een nieuwe videokaart in een laptop plaatsen is zeer lastig en duur.
 
http://www.systemrequirementslab.com/bonus/t/analysis2.tmpl?PHPSESSID=c9c113f172594e1370b7d80acc0664e8

Het is een gewone PC.

het is een soort custom build PC, en ik had de man die hem gemaakt heeft om er een 2.0 Shader in te gooien maar dat heeft hij dus nooit gedaan. (ps. ik werk nog niet zo lang met PC's om het verschil tussen wel of niet shaded te zien).

Bedankt voor de link uberhaubt.

Ik heb blijkbaar een nvidia geforce fx 5900 nodig, die support wel de nodige shader, weet je misschien waar die te koop of te bestellen is en hoe duur die me gaat kosten?
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet via die link jou gegevens bekijken, die zijn gebonden aan jou pc.

De videokaart die je noemt om te kopen is al behoorlijk oud. Dan zal je op marktplaats moeten gaan kijken.

Wat zijn de specificaties van jou pc, want via de link kan ik niets zien. Plaats die hier even, met een eventueel budget voor als je echt een andere kaart wilt kopen. Voldoende mensen aanwezig hier die je van goed advies kunnen voorzien, maar daarvoor moeten we wel de info over je pc hebben.
 
Ik ga waarschijnlijk heel newbie overkomen maar, waar kan ik dat vinden :p. Werk maar sinds 5 jaar met een PC, en ben nooit verder bezig geweest dan het CD-laadje, de muis en het beeldscherm.
 
Kijk even hier hoe je dat doet: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=274233

Houdt er echter wel rekening mee dat als jij een oud systeem hebt, het ook zo kan zijn dat je aan alleen een neiuwe videokaart niet genoeg hebt.

Waren er nog andere dingen die naar voor kwamen in de test naast de videokaart?
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik heb eigenlijk niks anders aangekaart gekregen dat er iets meer nodig was dan de videokaart.

Ok heb dit gevonden:
besturingssysteem Windows XP Prof. (5.1, build 2600)
Processor: AMD Athlon(tm) XP 2000+, MMX, 3DNow, ~1,7Ghz.
Geheugen: 640MB RAM
DirectX 9.0c
Chiptype: GeForce4 MX Integrated GPU
Totaal Geheugen: 128.0 MB

Kan je hier wat mee?

Bedankt voor je hulp nog steeds.
 
Ben bang dat er meer nodig is dan alleen een videokaart voor dit systeem. Hoe oud is de pc?

Welke voeding zit erin? Merk en wattage.

Ook het geheugen is aan de lage kant (en de videokaart die je nu hebt snoept er geheugen van weg) en de processor is ook niet meer erg up to date.

Welk moederboard zit er nu in?

Met de gegevens die je nu hebt gegeven, kan je dit spel alleen op het allerlaagst spelen. Je zit met alles net op de minimum grens met uitzondering van je videokaart, want die voldoet gewoon niet.
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan weet ik voorlopig genoeg, je heb me meer als genoeg geholpen en ik weet nu genoeg, ik ga me pc updaten :p

bedankt

P.S mijn pc is 2 jaar oud
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan