Probleem met SQL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rommyke

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hoi allemaal ,

Ik heb een bestaande zoekactie verder willen uitbouwen

Ik heb in mijn form een combobox bijgevoegd met daarin de naam wie eigenaar is van de afdeling (Owner Store)

Deze namen zijn de namen die in tabel Personen zit.

1 ) Als ik nu op opzoeken druk zonder een criteria in te geven krijg ik alle gegevens maar bij Owner krijg ik een getal ( heb daar thans "Owner.column(1)" bij staan .

2) Als ik nu een zoekactie uitvoer op Owner krijg ik niks in mijn Listbox ?

Iemand een gedacht ?

Bijlagen

Hallo Romain,

Als ik nu op opzoeken druk zonder een criteria in te geven krijg ik alle gegevens maar bij Owner krijg ik een getal

Lijkt me logisch aangezien je je keuzelijst baseert op de tabel tblPersonen en vanuit die tabel de kolom Owner meeneemt.
Deze kolom is numeriek ;)

Vertel anders even in Jip en Janneke taal wat je bedoeling precies is.

Groet,

Tardis

Laatst bewerkt:
Zie trouwens dat je in je numerieke kolom Owner tekstwaarden hebt staan.
Daar klopt iets niet ;)

Groet,

Tardis

Hoi Tardis,

In mijn form is het de bedoeling om personen te zoeken via bepaalde criteria.
Criteria zijn bv iemand zoeken op Voornaam of Achternaam of iedereen die op een bepaalde afdeling werkt.

Nu zou ik graag nog een criteria erbij hebben .
Deze criteria is iedereen zoeken die aan 1 bepaalde persoon moet rapporteren (in bijgevoegd voorbeeld Owner)

Diegene waaraan gerapporteerd wordt is eveneens afkomstig van tabel personen.
(In mijn eigenlijke database heb ik bij elke persoon in mijn record ook nog de functie die ze uitoeffenen erbij staan.)

Maar voor een selectie te doen voor aan wie je rapporteerd , heb ik in mijn combobox een where criteria zodat men in de combobox enkel kan kiezen uit de personen die een hogere functie hebben.

Maar als ik mijn criteria op owner (rapporteerd aan ) ingeef wordt mijn listbox niet gevuld.

Hoop dat dit het een beetje verduidelijkt.

Bedankt.

Groeten

Romain

Hallo Romain,

ik heb je de oorzaak al eerder aangegeven (kolom Owner).
Geen idee hoe je toepassing er verder uitziet, je zult dit zelf moeten oplossen.

Tip, vermijd opzoekkolommen, die brengen meer ongemak dan gemak.

Groet,

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan