• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met startvolgorde thuisspelers in competitie

Cor de Snor

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2001
Berichten
64
Beste lezer, ik ben al een tijdje bezig om automatisch de startvolgorde toe te voegen aan een competitie. Het probleem ontstaat doordat de interval van de thuisspelers niet altijd gelijk is. In kolom A t/m J de nummers van de thuisspelers. In kolom AJ t/m AU de thuisspelers in overzicht. In de kolom BU t/m BV vaste waarden voor startvolgorde om van daaruit verder te berekenen. In de Kolom BW t/m CD probeer ik de startvolgorde te berekenen, de 9 wordt weergegeven als 0, als ik in het einde van de formule ''' wijzig in 9, worden alle lege cellen met 9 gevuld. Door het verschil in interval komen sommige waarden 2x voor. In de Kolom BW t/m CD zou de waarde van iedere kolom 45 moeten zijn. Is er iemand die mij hiermee kan helpen of ben in op de verkeerde weg?
 

Bijlagen

  • Startvolgorde thuisspelers.xlsx
    25,2 KB · Weergaven: 10
zoiets ?
 

Bijlagen

  • Startvolgorde thuisspelers.xlsx
    31 KB · Weergaven: 16
Beste Cow18, nu ik het aan het implementeren ben in het programma kom ik nog één dingetje tegen, nl. Speler 18 krijgt altijd Nr. 1 en rouleert niet mee.
 
Nummering in A9:AH17 iets aangepast.
Nr 18 stond steeds in regel 9
 

Bijlagen

  • Startvolgorde thuisspelers-4.xlsx
    28,2 KB · Weergaven: 6
Beste popipipo, bedankt voor je reactie. De cellen A9:AH17 bevatten de bron, nl. een import uit het wedstrijd schema. Het is niet de bedoeling dat daar iets aan gewijzigd wordt. Met de startvolgorde wil ik de startvolgorde per week laten rouleren.
 
Ik vond het wel een beetje vreemd/onlogisch schema.
In 2 opvolgende dagen zat elke keer één nummer 2 keer in en één nummer ontbrak.
Bovendien stond telkens nummer 18 bovenaan.
Mijn conclusie was dat speler 18 daarom niet mee rouleert.

Maar als dit schema niet aangepast mag worden Then So Be It zoals de Engelsen zouden zeggen.
 
De roulatie werkt als volgt: in kolom A speler 1 t/m 9 en in kolom B speler 18 t/m 10, speler 18 blijft staan en de andere spelers schuiven elke week één plaats op. Achter kolom BJ (spelernummer) staat In BL9 t/m CS26 een X voor de thuisspeler. Ik zoek een formule die de thuisspelers met een X, een startnummer geeft en zodanig dat elke spelers zowel als eerste, tweede enz. start.
 
Je opmerking klopt helemaal. Ik heb het wedstrijdschema ter verduidelijking toegevoegd, dat is de bron waarmee de kolommen A t/m AH. in de kolommen AL t/m BS staat achter de thuisspeler een X en die moeten in de kolommen BU t/m DB een wisselend startnummer krijgen.
 

Bijlagen

  • Wedstrijd schema.xlsx
    37,1 KB · Weergaven: 3
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan