probleem met statisch ip maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantjee

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
hallo,

ik ben nieuw in dat netwerk gedoe, dus misschien is dit wel een hele domme vraag.
ik gebruik vista met een speedtouch 510 router.
ik wil een statisch ip maken dus ik kijk tutorial www.portforward.com.
Nu heb ik bij opdracht prompt ipconfig maar er staat ipv4 10.0.0.534 moet ik dat dan als static ip adress doen want ergens anders leesde ik dat ik dan 192.xx.xx.xxx moest doen .:confused:

( ik kon niks anders van ip adress vinde..)

Laatst bewerkt:
Vista IP-adres statisch instellen:

- Start
- Configuratiescherm
- Netwerkcentrum
- Netwerkverbindingen beheren
- Rechtermuisknop klikken op de LAN-verbinding en kiezen voor "eigenschappen".
- Selecteer in de lijst bij de geïnstalleerde onderdelen: IPv4 Internet protocol TCP/IP (naam kan ik mij ietsin vergissen) en klik op de knop eigenschappen
- vervolgens kan je met het keuzerondje aangeven dat je zelf een IP-adres in wil stellen en die kan je dan in de onderstaande vakjes invullen.

XP IP-adres statisch instellen:

- Start
- Configuratischerm
- netwerkverbindingen
- Rechtermuisknop klikken op de LAN-verbinding en kiezen voor "eigenschappen"
- Selecteer in de lijst bij de geïnstalleerde onderdelen: Internet protocol TCP/IP en klik op de knop eigenschappen
- vervolgens kan je met het keuzerondje aangeven dat je zelf een IP-adres in wil stellen en die kan je dan in de onderstaande vakjes invullen.

---
Het is niet verplicht dat je gebruikt maakt van de 192.168.x.x. range
Je kan ook gebruik maken van de range waar je nu gebruik van maakt. de 10.0.0.x

toen ik het probeerde ging er iets miss ik had dns server en nog zo een van dns verkeerd ingevuld hoe kom ik achter wat ik moet doen bij dns ??

maar wat moet ik nou bij dns server en dns name preferably invullen of hoe kom ik daar achter??

maar wat moet ik nou bij dns server en dns name preferably invullen of hoe kom ik daar achter??

Bij dns server kun je gewoon je hetzelfe ip-adres invullen als bij standardgateway !
Die voorkeurs dns kun je leeg laten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan