probleem met stijlen

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.tigelaar

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2001
Hallo helpmij'ers,

Sinds kort heb ik een probleem met de bullets in WORD. Als ik in een document bullets wil opnemen in een stuk tekst in de stijl "normal", komen voor iedere regel bullets te staan, ook als die regels in andere stijlen staan. Als ik in bij Formats/Bullets and Numbering kijk op het tabblad Bullets, staat in het geselecteerde vakje "normal" tussen de bullet en de regel.

Ik heb overal normal.dot al vervangen door een schoon exemplaar, maar het probleem blijft bestaan.

Wie weet hoe ik van dit vervelende probleem af kan komen?

Thanks.

Mieke.

Als je bullets gebruikt dan is dat niet meer standaard, maar een lijst. Gebruik voor een lijst ook een opmaakprofiel lijst, en je bent van je probleem af.

Hoi bavel,

Het werkt, maar is een work-around en geen oplossing.
Ergens is iets corrupt geraakt, en ik wil graag het probleem oplossen.

Dus als iemand nog een idee heeft om de oorzaak aan te pakken.......... graag!

Mieke.

Mieke,

Wat je nu hebt gedaan is het standaard opmaakprofiel aanpassen. En by default worden andere profielen op deze gebaseerd.
Kijk in je opmaakprofiel wijzigen menu bij opmaakprofiel gebaseerd op. Hier zal staan standaard (afgezien van het standaardprofiel zelf uiteraard). Dus wat je beschrijft is precies zoals het behoort te werken.
De beste manier is toch om een apart profiel hiervoor aan te maken, of een mogelijkheid is om de andere profielen op iets anders te baseren dan het standaardprofiel, maar dan ben je even wat langer bezig. Alhoewel het wel handig kan zijn om een logischer indeling te maken als je vaak en met veel stijlen werkt.

Hai Mieke, :D

Je kunt de opsommingsstijl weer vrij gemakkelijk terugzetten:

Ga naar Opsommingstekens & Nummering.
Selecteer de bewuste stijl en druk op beginwaarden!
Nu gaat ie weer terug naar fabrieksinstelling..om het zo te zeggen.

Vergeet ook de bovenstaande tip niet voor het gebruik van opmaakprofielen in Word. (dat is de ultieme opmaaktool)

Succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan