:( Probleem met svchost 100% cpu gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noppes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2008
Ik heb een probleem met het min of meer vastlopen van mijn pc/laptop.

Mjn laptop die draait met WINXP reageert zeer traag of bijna niet. Het opstarten gaat redelijk, maar eenmaal op het bureaublad aangekomen kan ik alleen bij mijn taakbeheer terecht komen. Daar zie ik 12x svchost.exe staan met een svchost.exe SYSTEM (geen virus..) die 99% cpu gebruikt. Ik kan deze ook niet verwijderen. Er zijn 2 svchost.exe, lokale service, die ik wel kan verwijderen. De andere svchost.exe zijn niet te verwijderen want dan krijg ik de melding kan het proces niet beeindigen want de toegang is geweigerd.

Ik heb het probleem gekregen nadat ik; een laatste automatische update/fix had gedownload van microsoft
(weet niet welke dit was) en ik de laptop met PC Tools Spyware Doctor het systeem heb gecontroleerd. Als ik het goed heb gelezen/begrepen zal het probleem waarschijnlijk zitten in het downloaden van de automatsche update..... >:(

Als ik de laptop via taakbeheer wil herstarten reageert deze niet, dus daar schiet ik ook niets mee op. Een harde herstart is wat mij dan nog rest.
Wat heb ik tot nu toe kunnen doen?
Ik heb véél gelezen over dit probleem op het internet
Ik heb de hotfix KB 927891 kunnen installeren
Ik heb de automatische updates onder configuratiescherm uitgeschakeld

Wie o wie weet wat ik nog meer kan doen??

De oplossingen die ik tot nu toe heb gelezen hebben bij mij nog niet gewerkt.... wie kan mij helpen????

Alvast bedankt voor de hulp!!

en wat kan je nog uitvoeren in de veilige modus?(f8 bij het opstarten)

kan je daar anders in de opdrachtprompt opstarten met de veilige modus en wanneer je de veilige modus dan hebt gewoon rstrui.exe typen en enteren :thumb:

dan krijg je systeemherstel en kan je teruggaan naar een punt voordat je die updates dan hebt geinstalleerd.

hopelijk lukt het :thumb:

Microsoft Update

Hallo,
Waarschijnlijk heb je Microsoft update geinstalleerd, bij de update instellingen kun dit terug zetten naar windows update, hiermee is het probleem van 100 % CPU gebruik weer voorbij :D

Dit helpt ook

Dowload dit progje (in het zip bestand) en voer dit uit
Als het goed is, is hierdoor het probleem verholpen (teminste, bij mij wel :))'

PS. Wacht wel tot het programmaatje klaar is!
Als het namelijk klaar is, verdwijnt het automatisch

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit helpt ook

Dowload dit progje (in het zip bestand) en voer dit uit
Als het goed is, is hierdoor het probleem verholpen (teminste, bij mij wel :))'

PS. Wacht wel tot het programmaatje klaar is!
Als het namelijk klaar is, verdwijnt het automatisch

BEDANKT

Ik heb er baat bij gehad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan