Probleem met synchroniseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvivonne

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik problemen met het synchroniseren van mijn site in Dreamweaver (wat tot nu toe altijd zonder problemen ging). (is heb sinds kort een nieuwe laptop, maar hierop heeft het ook wel gewerkt).

Als ik bestanden gewijzigd heb, opgeslagen en dan synchroniseer, dan krijg ik de melding dat synchronisatie niet nodig is. Hij herkent dus op een of andere manier niet dat er wijzigingen zijn....

Waar kan dit aan liggen? En vooral: hoe los ik het op?

Wie kan mij helpen?
Yvonne

Kijk eens of de tijd + datum op je laptop wel goed staan?
Ook kan het zijn dat je (eerder) datum + tijdproblemen hebt gehad, en dus bestanden 'van de toekomst' hebt geupload. Kijk dus ook op je site na welke (aanmaak-)datum de bestanden daar hebben.

Verder heb ik geen tips voor je.

Tijs.

Hoi Tijs,
Bedankt voor je reactie. Ik heb de tijd en datum gecheckt, en die staan gewoon goed.
Een raadsel dus.

Hij zet sommige lokale bestanden dus niet over naar externe bestanden.
En er zijn een paar bestanden op de ftp-server wel met bestandsnaam staan, maar met 0 kb inhoud... Dat is ook vreemd... Hoe zou dit kunnen?

Groet, Yvonne

Tsja, ik kan het je helaas ook niet vertellen.
Natuurlijk kun je even kijken met een ander programma of je het daarmee kunt updaten (dus afdwingen, zeg maar).
Verder zou ik over die 0 bytes bestanden eerst maar eens met de hosting bellen. Zou een probleem kunnen zijn met schrijfrechten of een opslagquotum dat blijkbaar overschreden is of (buiten jouw medeweten) is ingesteld.

Verder heb ik geen tips. Hopelijk komen anderen ook nog met wat andere suggesties.

Tijs.

Ik weet niet hoe ik het met een ander programma moet doen (vind het al heel wat dat ik dreamweaver onder de knie aan het krijgen ben).

En ik zal idd es horen bij de hosting, of het met quotum te maken heeft.

Verder keek ik net even bij de eigenschappen van de map. Bij Kenmerken stond alleen-lezen aan, die heb ik nu uitgezet, maar heeft nog geen gevolg.
Misschien moet ik iets met de map Delen (staat nu op niet delen) of Beveiliging doen?

Gr Yvonne

Delen van de map op je pc gaat je niets opleveren.
En omdat je je bestanden op je pc in Dreamweaver kunt lezen én veranderen zijn er ook daar geen (rechten-)problemen.

Ik zou hulp vragen bij de hosting voor je hele probleem; misschien komen anderen nog met suggesties hier op het forum.

Tijs.

Nou, probleem is opgelost: ik had veel te veel bestanden op de ftpserver staan. Dus eea verwijderd (was een beetje een zooitje, ga dat nu beter bijhouden!!) en hij doet het weer.
Dus het had idd met het opslagquotum te maken, Tijs. Gelukkig is mijn probleem nu opgelost.
Groet, Yvonne

Mooi dat de oorzaak nu bekend is en er een oplossing is.

Graag de vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan