Probleem met systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Owenn

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Berichten
121
Hallo

Ik wou mijn systeem volume informaties map er verwijderen omdat dat ding nu al 20 gb is.

Ik heb gelezen dat dat kon maar je moest uit uikvinken bij systeem beveiliging.

zie:
C:\System Volume Information (verborgen)
Deze map is noodzakelijk voor de systeem- en bestandsherstelfunctie van Windows 7. De herstelfunctie is standaard alleen van toepassing op de C:-schijf maar kan ook voor de andere schijven worden in- en uitgeschakeld (via het configuratiescherm, onderdeel Systeem, Geavanceerde systeeminstellingen in het taakvenster, tabblad Systeembeveiliging, selecteer de betreffende partitie en wijzig de instellingen met de knop Configureren). Door het uitschakelen van de systeembeveiliging van een bepaalde schijf worden de eerder gemaakte herstelpunten (noodzakelijk voor de systeem- en bestandsherstelfunctie) verwijderd, en daarmee de bijbehorende map geleegd (de map System Volume Information zelf kan niet worden verwijderd). Wees hier wel voorzichtig mee want zonder herstelpunten is systeemherstel voor de betreffende schijf niet meer mogelijk! Nieuwe herstelpunten kunnen pas weer worden aangemaakt (met de knop Maken) nadat systeemherstel weer is geactiveerd. Als alternatief kunnen de herstelpunten ook worden verwijderd zonder de systeemherstelfunctie uit te schakelen: ga naar de functie Schijfopruiming, knop Systeembestanden opschonen, tabblad Meer opties, onderdeel Systeemherstel en schaduwkopieën, knop Opruimen. Groot voordeel van dit alternatief is dat het laatste herstelpunt wordt behouden!
bron: http://www.schoonepc.nl/


Maar nu ik dat wil doen krijg ik dit:

bababa.png


iemand enig idee hoe ik het wel moet doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Schijfopruiming, knop Systeembestanden opschonen, tabblad Meer opties, onderdeel Systeemherstel en schaduwkopieën, knop Opruimen. Groot voordeel van dit alternatief is dat het laatste herstelpunt wordt behouden!
heb je dat advies nog niet geprobeerd?
 
ja dat doe ik vaak genoeg

maar die 20 gb staat er nog steeds tussen (treesize)

gr
 
Hoeveel % of MB/GB van je totale ruimte heb je aan systeemherstel toegewezen? Stel je hebt een schijf van 200 GB en je wijst 10% toe aan systeemherstel dan wordt al 20 GB gereserveerd.
 
nouja ik weet niet wat ik heb gedaan

maar het is opgelost heb weer 20 gb er bij:eek:

nja bedankt voor de moeite nog:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan