Probleem met terugzetten persoonlijke map

• Onderwerp starter Onderwerp starter June4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

June4

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2010
Ik wilde net mijn muziek van de C:/users/gebruikersnaam/music schijf naar de D schijf verplaatsen, alleen nu staat per ongeluk alle muziek direct op de D schijf in plaats van in de map D:/mijn muziek.

Heb al geprobeerd de locatie te herstellen, maar dat lukt niet want dan wil hij de hele D-schijf verplaatsen naar de originele map C:/users/gebruikersnaam/mijn muziek en dan geeft hij deze foutmelding: "Kan de lijst met normale onderliggende mappen onder D:\System Volume Information niet samenstellen. Toegang geweigerd".

De originele map 'Mijn muziek' op de C schijf is dus nu ook verdwenen en in plaats daarvan staat er nu DATA (D:) .

Iemand een oplossing om dit te herstellen? Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Wijzig de beheerrechten van de D schijf(Vista/7)

Wijzig de machtigingen voor de schijf zodat alleen het ingelogde gebruikersaccount lees- en schrijfrechten heeft: klik met rechts op de map, kies voor de optie Eigenschappen, tabblad Beveiliging, knop Geavanceerd, knop Bewerken/Machtigingen wijzigen en deactiveer de optie Overneembare machtigingen van het bovenliggende object opnemen.

Klik op de knop Verwijderen zodat de reeds ingestelde machtigingen worden verwijderd. Voeg in het volgende venster het betreffende account toe met de knop Toevoegen: voer de naam van het account in (bijvoorbeeld June4) en druk op de knop Namen controleren. Zodra de ingevoerde naam als geregistreerd gebruikersaccount is herkend, kunnen de machtigingen voor dit account worden ingesteld: klik op de knop OK en wijzig de status van de machtiging voor Volledig beheer (eerste regel) in Toestaan (waardoor alle andere typen machtigingen ook de status Toestaan krijgen). Nadat driemaal op OK is geklikt, wordt een scherm getoond waaruit blijkt dat het betreffende gebruikersaccount als enige over volledige machtigingen voor de persoonlijke map of drive beschikt.

Lees hier verder over persoonlijke mappen en bestanden verplaatsen en beheerrechten wijzigen
Succes

Hm, als ik die site open zie ik deze melding:

LET OP: Selecteer altijd een reeds aangemaakte map en nooit een partitie! Een verwijzing naar een partitie kan namelijk alleen via een lastige registeringreep worden teruggedraaid. Sterker nog: als je bij het verplaatsen per ongeluk een partitie hebt geselecteerd, is het zelfs gemakkelijker de gegevens en instellingen naar een nieuw aangemaakt gebruikersaccount over te zetten dan te proberen de fout te herstellen...

Dit is dus precies wat ik heb gedaan. Lijkt me niet dat ik dan iets met die map moet doen? Of is jouw suggestie ook een methode om dit probleem op te lossen?

In dat geval is het beter de bestanden naar een nieuw gebruikersprofiel te kopiëren: Kijk hier: http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-vista/Fix-a-corrupted-user-profile (geldt ook voor Windows 7)

Hm, dat lijkt mij ook veel werk ;) Is de manier via het register geen snellere oplossing?

Maar als ik dan toch een nieuw gebruikersprofiel aanmaak, kan ik mijn oude dan gewoon weer verwijderen? Zodat er weer 1 account is en weer terug bij het oude is?

Sorry voor al de vragen, maar wil al mijn opties even bekijken :P

Maar als ik dan toch een nieuw gebruikersprofiel aanmaak, kan ik mijn oude dan gewoon weer verwijderen? Zodat er weer 1 account is en weer terug bij het oude is?

Ja dat kan. Verwijder het oude profiel pas als je zeker weet dat alles goed werkt.
Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan