Probleem met tijdnotatie php

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas007gsm

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Beste mensen ik kan er ff niet uit komen, ik was bezig met een simpel klokkie in php, maar de tijd klopt niet,logisch eigenlijk maar ja, ik kan er nog niet achterkomen wat ik verkeerd doe hieronder de code:

<?php
print (date ("d/m/Y H:i"));
?>

Als toevoeging heb ik al vanalles geprobeerd zoals een T er tussen en O+0700 maar niets helpt...

Wat krijg je dan als resultaat ?
Dat hoort namelijk een prima datum weer te geven, hoogstens verschilt het resultaat enkele uren, afhankelijk van de tijdsinstellingen waarop je het script uitvoert (GMT+1. +2, -5, enz enz)...

Mijn resultaat met jouw script:
Code:
08/04/2004 22:12

Laatst bewerkt:
mij resultaat is steeds 7 uur te laat, hij loopt dus steeds 7 uur achter, maar hoe krijg ik die 7 uur er mij op? daarom dacht ik eerst aan O+0700...

Probeer dit eens
PHP:
<?
setlocale(LC_ALL,'nl_NL');
print(date("d/m/Y H:i")); 
?>
Succes :thumb:

ik heb 't ff gechecked, maar het werkt helaas niet maar ik ben zelf nog aan het zoeken, maar kan het niet iets met de time zone zijn? Of dat m'n server een andere tijd doorgeeft?

Heeft idd iets te maken met de tijdzone, wat ik in m'n vorige post ook rekening mee dacht gehouden te hebben. Alleen date() wordt niet beïnvloed door setlocate(), dus moet je iets anders gebruiken.
Probeer dit eens:
PHP:
<?
setlocale(LC_ALL,"nl_NL");
echo strftime("%d/%m/%Y %H:%M"); 
?>

hmm helaas, deze werkt ook niet, en setlocate had ik ook al geprobeerd, iets anders weliswaar maar dat hielp ook al niet

Dan maar een laatste redding manier:
PHP:
<?
$tijd = (time() + (7 * 3600)); // tijd in seconden + 7 uren
echo date("d/m/Y H:i",$tijd);
?>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan