Probleem met toetsenbord indeling in Win 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tibau

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2004
Berichten
242
Hoi,

Ik heb het volgende probleem. Vorige week een nieuwe laptop gekocht.
Hierop twee gebruikersaccounts ingesteld, mijn hoofdaccount en een tweede account.
Wij gebruiken dus de Belgische AZERTY toetsenbord indeling en staat zo ingesteld. Bij ingebruikname zo ingesteld.

Maar als we overschakelen naar de tweede account staat die blijkbaar op een QWERTY klavier. Heel raar.
Als ik bij instellingen bij taal zie ik als eerste taal Nederlands (België) staan en daaronder staat Engels (Verenigde Staten). Heb al verschillende malen geprobeerd die tweede taal te verwijderen maar dit komt telkens terug.

Heb ook bij taal geklikt op geavanceerde instellingen en heb daar bij andere standaardinvoermethode gekozen voor:
Als u een andere invoermethode wilt gebruiken dan de eerste vermelding in uw taallijst, kiest u deze hier.
Nederlands (België) - Belgisch punt
Dit zowel bij hoofdgebruiker als bij tweede gebruiker maar helpt ook niet.

En heb ook bij Land/Regio in configuratiescherm volgende geprobeerd:
- Tab beheer
- Bij Aanmeldingsscherm en gebruikersaccount geklikt op instellingen kopiëren
- Daar bij huidige gebruiker, aanmeldingsscherm en nieuwe gebruikers alles ingesteld op Nederlands (België) - Belgische punt
- De huidige instellingen kopiëren naar "Aanmeldingsscherm en systeemaccounts" en "Nieuwe gebruikersaccounts" aangevinkt.

Werkt ook niet!

Als je met de muisaanwijzer naar de rechter bovenhoek gaat en dan naar instellingen en je kijkt dan naar toetsenbord staat die op Engels maar daar kan ik niets wijzigen.

Bij toetsenbord in het configuratiescherm kan ik ook niets aanpassen.

Hebben jullie een idee want ik weet het niet meer ;-)

Thx!!
 
Is er niemand die een oplossing weet?
Het is voor de tweede gebruiker knap lastig.
Thx
 
Is er niemand die een oplossing weet?
Het is voor de tweede gebruiker knap lastig.
Thx

Ik zal het proberen, want ik zat zelf min of meer in hetzelfde schuitje.

Meld u af als hoofdgebruiker en meld u aan als tweede gebruiker.
Kies configuratie, kies Klok-Taal-Land, kies Taal.
Daar ziet u staan taal Belgisch- Verenigende Staten, Voer in Belgisch Punt en verwijder daarna Verenigde Staten.
Voordat u dat kunt doen vraagt het systeem om de naam en wachtwoord van de hoofdgebruiker (administrateur).

Ik ben weken zoekende geweest, ik kon mij niet voorstellen dat ik als hoofdgebruiker dat niet vanuit mijn eigen account kon instellen.
Ik gebruik zelf Classic Shell dus hetgeen ik hierboven geschreven heb kan iets anders zijn.
Jaap


Het bovenstaande is een beetje cryptisch, maar er moet dus uit te komen zijn.
--------------------------------------------------------------------------
Nog even een aanvulling; ik heb nu ook de gast zo ingesteld en instellingen blijven staan, ze vallen dus niet terug naar de oude waarden.

Mogelijk heeft KB2911106: Update voor Windows 8.1 voor x64-systemen ook invloed op de instelling
Installatiedatum: 14-‎1-‎2014 16:08
Installatiestatus: Geslaagd
Type update: optioneel

Jaap
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan