probleem met toewijzing printerpoorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franck

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Berichten
2
Goedemorgen,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik werk veel met printmacro's in MS Office programma's. Hiervoor geef je aan op welke printer poort een bepaalde printer aangesloten is, dus: NE01, NE02 etc. etc.

Probleem is dat XP te pas en te onpas andere poorten kiest waardoor ik doorlopend foutmeldingen krijg. Mijn vraag is nu:
Hoe kun je XP een printerpoort op een vaste positie laten zetten c.q. hoe kun je die aanpassen?
Nu lukt me dit alleen door de printers te de-installeren en opnieuw te installeren en dan te hopen dat hij op de juiste poort terecht komt.

Alvast dank voor wie de oplossing kent, groeten,
Franck
 
hangen die printers in een netwerk of ........
heb jij een switch waar je meerdere priners aan hebt hangen.
 
sorry puppie, ik had niet gezien dat je op mijn vraag gereageerd had.

De netwerk printers hangen aan een computer. De overige computers in mijn netwerk maken via deze PC verbinding met deze printer. De PC staat dus vrijwel altijd aan.

Wat er gebeurt is het volgende:
De printer staat op NE04 bij de centrale PC. De macro kiest dan ook NE04. Nu kan het zomaar gebeuren dat de printer bij de centrale PC opeens niet meer op Ne04 staat, mar opeens op Ne06.

Op de overige PC's (2 laptops) staat de printer ook op Ne04 (logisch, want ze gebruiken allemaal dezelfde macro). Ook op deze PC's kan XP zomaar besluiten de printer opeens aan een andere poort toe te wijzen.

Ik kom er werkelijk niet uit hoor. Hoop dat je me kunt helpen.
Groeten, Franck
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan