probleem met tweede router

Status
Niet open voor verdere reacties.

lamhoang

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Goede avond, ik ben bezig met installeren van een tweede router om boven ook goed kunnen ontvangen maar het liukt niet echt.
Ik heb beneden een router en heb een D-link DIR 635 bij gekocht, volgens de gebruiksaanwijzing van de D-Link heb ik een netwerkkabel van de router beneden aan de nieuwe aangesloten, vervolgens in de setup van de nieuwe de UPnP en de DHCP uitgeschakeld, daarna heb ik de IP van de nieuwe veranderd naar een adres van de router beneden ( precies als in de handleiding zegt )daarna rebooten . Na het rebooten kan ik wel internetten met mijn PC via de kabel op de nieuwe maar via draadloos gaat het constant veriferen naar de identiteit van de nieuwe maar elke keer kon het niet vinden. Kunnen jullie mij uitleggen wat ik niet goed gedaan heb.

Je zult een handleiding gevolgd hebben die lijkt op deze

Wat je misschien over het hoofd hebt gezien is dat je een LAN-aansluiting van de D-link moet aansluiten op een LAN-poort van de router die je al hebt staan.
Kortom: Je moet niet de WAN-aansluiting van de D-link koppelen met de router van de provider, maar een LAN-aansluiting.

Was dat al in orde, of hielp het niet, dan moet je daarnaast het volgende nakijken:
1. Je zou mogelijk dat ip-adres aan de WAN-poort van de D-link toegekend kunnen hebben i.p.v. aan de LAN-poort van de D-link.
2. Misschien heb je een ip-adres toegekend aan de D-link LAN-aansluiting die overlapt met ip-adressen die al in gebruik zijn (bijv. dat je een ip-adres toegewezen hebt die door de provider-router wordt gebruikt of die al is uitgegeven aan een bedraad aangesloten pc).
3. Mogelijk heb je nog geen goede draadloze verbinding met de D-link. Kijk dus goed na of dat werkelijk het geval is nu (oftewel: Kijk SSID na, kijk encryptie-soort na, kijk encryptie-sleutel na op zowel de D-link als op je eigen draadloze verbinding).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
bedank voor je reaktie, ik heb wel goed aangesloten maar in het begin dacht ik dat bij de tweede router moet ik een andere naam noemen ( zoals Lynsys en Dlink )maar dat was niet zo. Na vele keren resetten en knoeien kom ik er achter dat het dezelfde naam moet zijn, nu werkt het prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan