Probleem met uitbreiding geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weaze

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Hallo allemaal, wie kan mij helpen want ik weet het niet meer. Ik heb aan mobo een Shuttle MV43 en heb 1 geheugen bank van 512mb erin zitten, nou vond ik dat te weinig en heb afgelopen zaterdag pcies dezelfde geheugen bank erbij gekocht. Maar nu komt het, telkens als ik de nieuwe geheugen erinplaats dan loopt hij prima door de bios en zegt ook dat hij 1024 mb herkent, maar vervolgens begint Windows XP Home edition te etteren. De ene x zegt ie dat hij een DLL bestand mist en als ik dan vanaf de cd start dan praat hij over een code 4, en vervolgens word het opstart proces telkens weer afgebroken. Maar plaats ik het nieuwe geheugen bankje alleen op het mobo dan wil hij ook niet opstarten ! :shocked::shocked:

Ik weer het niet meer.
Wie kan mij helpen met dit probleem ?

Al geprobeerd met alleen oude geheugen en vermeld de hele foutmelding eens.

Hoi,

Welkom Op Helpmij,
Het geheugen hebben beide deze dezelfde snelheid?
Bedoel daar mee beide pc 2100 ofzo
Modag

Ten eerste de fout melding is als volgt "de benodigde DLL-bstanden voor de kernel laden''

En ten tweede hebben ze alle twee 266mhz

Hallo allemaal sorry was ik vergeten want baal als een stekker dat het niet werkt zoals ik dat wil.

Ik draai nu nog steeds op de oude bank (dus maar 512 inplaats van de 1024 die ik zou willen|)

Hoi,

Ik lees dit op de site van je moederbord:
Memory (Twin-Memory):
2 x 184-Pin for PC1600 (DDR200) or PC2100 (DDR266) unbuffered DDR SDRAM memory
with 100 or 133MHz clock frequency up to 2GB capacity

En dan gaat het vooral om de 100 en 133 is die bij jouw hetzelfde.

Modag

Laatst bewerkt:
Ja de twee banken zijn echter wel 266mhz, maar mij werd wel verteld dat dat niet uitmaakt. Ze zijn pcies de zelfde zelfs het merk bank Dane elec.

Hoi,

Ja ik vind het er ook raar staan dus daarom melde ik het even maar het blijft vreemd waarom het niet fuctioneert heb je al gekeken of er een bios update is.

Modag

Nou dat is het vreemde aan dit probleem, de bios ziet hem wel en accepteerd hem ook, maar dat is dan ook echt alles. Ik dacht misschien dat het aan het mobo zou kunnen liggen, dat er een switch verkeerd zou staan of zo, maar daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten en mijn engels is ook niet zo goed. Want oorspronkelijk zat er maar een bank in van 256 mb en heb toen zelf 512 mb gekocht en toen dacht ik ik kan die 256 er ook nog bij doen maar toen wou die ook al niet herrinner ik mij maar nu wil ik meer geheugen erbij hebben om toch een beetje met de tijd mee te gaan maar het wil niet lukken.

Hoi,

Ik zal even kijken of ik een manual kan bekomen ogenblik

Modag

Nu heb ik even gekeken in de manual en volgens mij zou het moeten functioneren zo misschien dat de plaatselijke pc shop je wat verder kan helpen vragen staat vrij.

Modag

jammer dat je mij niet verder helpen kan maar in ieder geval bedankt voor de hulp:confused::confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan