Bedankt voor de tip.
Volgens mij gaat het zo lukken.
http://wikisend.com/download/667216/WTMAKATI4SEP15090455%20AM.MDB/
Dit bestand gebruik ik om een sorteerproces voor rozen te analyseren. Er is een tabel die kan worden vervangen door een andere tabel om weer nieuwe data te beoordelen.
Mijn probleem is dat er een berekening in zit die ik niet kloppend krijg.
Op het tabblad doorstuur% wordt e.e.a. uitgerekend.
Er zijn een heel aantal voorwaardes waaraan een roos moet voldoen om in een bepaalde kwaliteitsklasse te vallen. Dat stel je in op sorteercomputer (De instellingen staan op het tabblad recept).
Vervolgens wil ik weten hoeveel rozen met wel de goede lengte en rijpheid er worden doorgestuurd naar een andere kwaliteitsklasse. Dit zijn de doorstuur percentages. Tabblad doorstuur% zie je de percentages voor de verschillende voorwaarden.
Het is goed om je te realiseren dat een roos niet geschikt voor een bepaalde kwaliteitsklasse kan worden doorgestuurd (afgekeurd) op meerdere voorwaardes. Het blijft echter 1 roos. Optellen van alle doorstuur aantallen om het totaal doorstuur te berekenen gaat dus niet.
Kolom AP tabblad doorstuur% rekent dit uit.
Probleem is dat de totaal% nooit hoger kan zijn dan totaal opgetelde aantal in de kolom AO. Dit is mijn probleem, ik zie iets over het hoofd!
Ik hoop dat er iemand is die er zich even in wil verdiepen om het kloppend te krijgen.
Bij voorbaat bedankt.
mvrg
Paul