• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulDeGroot

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2015
Goedendag,

Ik wil een bestand toevoegen om mijn vraag te verduidelijken maar dit lukt me niet. Is er mischien sprake van een maximale grootte?

mvrg

Petrus

Ja, 100kb. Als je bestand groter is kan je die ook zippen en dan het zip bestand hier plaatsen.

Goedendag,

Deze is dan nog steeds te groot 3,26MB, wat zou ik nog meer kunnen proberen.

gr

Een bestandje maken met alleen een voorbeeld van je probleem.

Of gebruik een fileshare als wikisend.com. Hoef je niet zo bar veel aan je bestand te veranderen.

Bedankt voor de tip.
Volgens mij gaat het zo lukken.

http://wikisend.com/download/667216/WTMAKATI4SEP15090455%20AM.MDB/

Dit bestand gebruik ik om een sorteerproces voor rozen te analyseren. Er is een tabel die kan worden vervangen door een andere tabel om weer nieuwe data te beoordelen.
Mijn probleem is dat er een berekening in zit die ik niet kloppend krijg.
Op het tabblad doorstuur% wordt e.e.a. uitgerekend.
Er zijn een heel aantal voorwaardes waaraan een roos moet voldoen om in een bepaalde kwaliteitsklasse te vallen. Dat stel je in op sorteercomputer (De instellingen staan op het tabblad recept).
Vervolgens wil ik weten hoeveel rozen met wel de goede lengte en rijpheid er worden doorgestuurd naar een andere kwaliteitsklasse. Dit zijn de doorstuur percentages. Tabblad doorstuur% zie je de percentages voor de verschillende voorwaarden.
Het is goed om je te realiseren dat een roos niet geschikt voor een bepaalde kwaliteitsklasse kan worden doorgestuurd (afgekeurd) op meerdere voorwaardes. Het blijft echter 1 roos. Optellen van alle doorstuur aantallen om het totaal doorstuur te berekenen gaat dus niet.

Kolom AP tabblad doorstuur% rekent dit uit.

Probleem is dat de totaal% nooit hoger kan zijn dan totaal opgetelde aantal in de kolom AO. Dit is mijn probleem, ik zie iets over het hoofd!

Ik hoop dat er iemand is die er zich even in wil verdiepen om het kloppend te krijgen.

Bij voorbaat bedankt.

mvrg

Paul

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo Paul, of Petrus
in je kolommen "aantal door gestuurd" staat bij sommige kolommen in je formule:
Code:
=AANTALLEN.ALS(Prognummer;"="&$G$4;[COLOR="#FF0000"]stationnr;">"&$C25[/COLOR];Gemetenlengte;">="&$D25;Gemetensteeldikte;">="&Recept!$E28;Gemetenknophoogte;">="&Recept!$F28;Gemetenknopbreedte;">="&Recept!$G28;GemetenKleur;">="&Recept!$H28;Gemetenrijpheid;">="&Recept!$J28;Gemetenrijpheid;"<="&Recept!$K28;codering;"="&Recept!$M28)
hier is de rode tekst correct .
maar in sommige kolommen staat:
Code:
stationnr;">"&$B25
verder heb ik nog niet gekeken.
kijk eerst maar eens of dit de fout is.

Laatst bewerkt:
Hallo Sylvester,

Super dat je de moeite neemt om je er in te verdiepen.

Dit is idd fout, in dit geval maakt het niet veel verschil omdat er weinig doorstuur is in deze kolommen. Het lost het probleem niet op.

Mischien nog een ander iets wat je opvalt?

gr

Paul

Jouw bestand is voor jou misschien duidelijk maar ik heb geen idee wat je allemaal aan het berekenen bent. Wat een optie kan zijn is de ingebouwde functie 'Formule evalueren' gebruiken. Je kan dan stap voor stap door een formule lopen. Mogelijk dat je dan de fout(en) kan elimineren.

hallo Paul,
is het mogelijk het bestand opnieuw te plaatsen maar dan zonder die fouten die ik gevonden heb?

Goedendag,

Excuus voor de late reactie. Ben even wat druk geweest met andere zaken.

Mijn probleem met uitrekenen is nagenoeg opgelost. Ik moet het nog afmaken maar weet nu waar de denkfout zit. Mocht er zich nog iets voordoen waar ik niet uit kom dan post ik opnieuw.

Bedankt allen voor de reakties!

mvrg

Paul

Waarschuwing: De download link in het bericht geeft een geheel ander type bestand dan de naam doet vermoeden, ik vind dit hoogst verdacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan