Probleem met uitzenden internetradio

• Onderwerp starter Onderwerp starter ww87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ww87

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Ik weet niet precies in welke categorie deze vraag thuis hoort, mocht die verkeerd staan, mijn excuses.

Ik wil graag een internetradio starten als hobby, maar het lukt niet helemaal. Ik gebruik VirtualDJ, en Shoutcast om het op het internet te gooien, maar buiten mijn eigen computer kan ik niet de radio luisteren.
Bij het intypen op mijn eigen computer van localhost:8000/listen.pls kan ik mijn uitzending beluisteren, maar als ik localhost vervang door mijn ip-adres (94.209.113.91), dan krijg ik te zien dat de pagina niet bestaat (terwijl hij wel aan het uitzenden is).

Ik heb al gegoogled, ook binnen deze website, maar mij werd in die topics niet echt duidelijk hoe ik mijn specifieke probleem kan oplossen.

Ik heb zo'n idee dat het iets met de firewall o.i.d. te maken heeft (in ieder geval niet met de software), maar hoe ik dit kan oplossen op een goede manier weet ik niet.

Alvast bedankt!

je zal dan je poorten moeten opengooien in je router. Dat's nogal specifiek per router, maar check deze site maar: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

zoek naar jou merk router, en volg dan de instructies.

:thumb:

Dank je. Ik was hier al een keer langs geweest (ik gebruik het namelijk ook voor utorrent), maar nu zag ik dat ik vergeten was om enable aan te vinken, daarom werkte het openzetten niet. Door jouw reactie ben ik het toch nog een keer gaan checken.

Er kan een slotje op, ik kan nu eindelijk uitzenden.

Vraag eens aan iemand anders om naar je radio te luisteren dat zal waarschijnlijk wel lukken. Het heeft iets te maken dat routers/modems geen verkeer naar zichzelf toestaan. Je kan het oplossen door het ip adres van de zendende pc te gebruiken vanuit je eigen locatie.

Vraag eens aan iemand anders om naar je radio te luisteren dat zal waarschijnlijk wel lukken. Het heeft iets te maken dat routers/modems geen verkeer naar zichzelf toestaan. Je kan het oplossen door het ip adres van de zendende pc te gebruiken vanuit je eigen locatie.

Bedankt voor de reactie. Ondertussen werkt het, het lag er aan dat ik de poorten niet (goed) had opengezet, ondertussen is het mogelijk om overal ter wereld mijn radio te luisteren. Overigens kon ik al direct vanaf mijn eigen computer luisteren, maar was het juist een probleem omdat op een ander netwerk te doen.

Enig probleem is dat mijn internet redelijk traag is en dat ik daardoor op een zeer lage kbps uitzend, maar de oplossing daarvoor is een beter abonnement afsluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan