Probleem met uploaden van webpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Berichten
519
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met Frontpage:
Als ik een pagina probeer up te loaden naar ftp://ftp.members.lycos.nl, krijg ik een foutmelding, dat de server een timeout had.
In de e-mail van lycos stond dat ik de FTP-server op "passive mode" (PASV) moest hebben staan, maar ik heb geen idee hoe ik dat doe bij Frontpage, en of het zou helpen.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Robert-Jan
 
Via Dos kan ook.

Hi Robert-Jan K,

Op dit moment gebruik ik een pc waarvan ik niet de mogelijkheid heb om gebruik te kunnen maken van Frontpage. Hoop dat je het niet erg zult vinden, wanneer ik je nu een uitleg ga geven hoe je die pagina ook middels dos kunt uploaden. Ben je een beetje thuis in het werken met dos? Hopelijk van wel.

Van hieruit kan ik niet zien wat de directory is, waarin de pagina die je wilt gaan uploaden zich bevindt, we stellen dat het c:\abc is en de naam v.d. pagina index.html is.

1) Maak een Dos-venster open.
2) typ cd\abc (geef een enter)
3) typ ftp ftp.members.lycos.nl (geef een enter)
4) typ je username in (geef een enter)
5) typ je password (geef een enter)
6) typ ascii (geef een enter)
7) put index.html (geef een enter)

Het bestand index.html is nu ge-upload.

8) Sluit je ftp-sessie af, door bye in te typen.

Dennis.

ps. Mocht je het index.html in een andere directory uploaden, anders dan de standaard(root)-directory, dan moet je binnen die ftp-sessie een directory verandering moeten plegen middels het commando cd. Stel, dat de directory mijn_homepage is, dan typ je cd mijn_homepage en dan pas het bestand uploaden, zodat het in de juiste directory terecht komt.
 
Laatst bewerkt:
Heb je frontpageextenties geactiveerd?
Die had ik al geactiveerd, dus daar kan het niet aan liggen...
Op dit moment gebruik ik een pc waarvan ik niet de mogelijkheid heb om gebruik te kunnen maken van Frontpage. Hoop dat je het niet erg zult vinden, wanneer ik je nu een uitleg ga geven hoe je die pagina ook middels dos kunt uploaden. Ben je een beetje thuis in het werken met dos? Hopelijk van wel.
Mijn systeem draait onder windows XP, ik zal niet zeggen dat het niet mogelijk is om een dos-venster te openen, maar het zal in ieder geval niet gemakkelijk zijn. Ik zou het ook fijn vinden om het met frontpage te doen, omdat ik dan weet waar ik aan toe ben...

Allebei bedankt, maar het probleem is nog niet opgelost...

Robert-Jan
 
Je kunt simpel via win XP in dos komen
Ga, naar start, programma's bureau-asseroires en dan opdrachtprompt.

als je weer uit dos wil typ dan exit.
Verder ben ik een FP rookie, dus misschien de manier van Dennis90 proberen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan