probleem met uploaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

pepepepe

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2008
Heb met frontpage website gemaakt met zeg 7 zijden en 15 plaatjes. Index is de homepage. Alles werkt goed offline, maar als ik upload krijg ik op internet geen plaatjes en ook de hyperlinks werken niet. Sites en images staan in 1 map (public_htm)
Heb via FTP ingelogd. Nog iets vreemds. als ik de website via favouriten aanklik. Krijg ik dus de indexpagina, maar de comp geeft ook aan "test".
Iemand een idee?

Waarschijnlijk staan de locaties van de plaatjes ingesteld op jouw computer.
Wat is de link van de website?
Dan hoef ik wat minder te gokken en kan ik echt kijken wat er waarschijnlijk aan de hand is.:thumb:

Dit is nu mijn nieuwe website
petanqueclubvacansoleil.nl
Als ik op mijn computer kijk dan zijn alle plaatjes petanque/plaatje 1 etc
Ook in de html tekst is dit zo. Naar de echte website zijn deze plaatjes echter zonder petanque. Dit geldt ook voor de links. Zou dit het euvel kunnen zijn?

Had de fout gemaakt om de plaatjes in mijn sitepage te slepen vanaf images en dat gaat dus nite, Nu heb ik het wel goed gedaan maar het blijft kl...

Ik heb bv op de pagina waar links de bestanden op de comp staan en rechts de bestanden op het web.
Links staan bv index.html en nog twee plaatjes plaatje1.jpg en plaatje2.jpg. Rechts staat exact hetzelfde in dezelfde map. Ik weet uit ervaring dat het weleens kan voorkomen dat JPG met hoofdletters wordt geschreven en dan doet hij het niet. Dat is dus ook niet en de hyperlinks werken ook niet.
pepe

Staat goed fout,
paar voorbeeldjes:
file:///D:/Mijn websites/mijnsite7
src="../../!!Correspondentie%20Sjef%20en%20Marian/zzzzVacansoleil/website/banner-site1.jpg
a href="../petanque/Aktiviteiten.html

Tip:
NOOIT HoofDleTters gebruiken, en GEEN spaties in filenamen.

Even over doen.
Je homepage EN je plaatjes moetn OP je computer ook in EEN map zitten.
Dus alle plaatjes in een eigen images map in de map waar je files staan.

:cool:

Er zullen wel een paar foute verwijzingen tussen zitten, maar alles in consequent niet werkend.
Een van de problemen zou kunnen zijn dat links alle zit in een mao D schijf, websites, petanque etc. Dat woord petanque komt overal voor als verwijzing in de html tekst. Maar op de echte website heb ik geen map petanque en die kan ik ook niet daar krijgen.

Nee,
maar waar staan je files op de computer?
En de plaatjes?

Plaatjes en files horen in EEN map te staan.

Wat gebreurt er als je een link aanmaakt?
Krijg je een optie relatief of absoluut?

Na het maken van de pagina kun je in html mode zien of je niet heel de rits:
../petanque/Aktiviteiten.html
doch slechts
Aktiviteiten.html
hebt.

Ik heb de site even gelaten voor wat de site is. Ik heb een simpele nieuwe webpagina aangemaakt naam mijnsite 8 met een zin en een plaatje. Ik wil dit eerst maar eens proberen op het web te zetten. Dus ik maak een nieuwe website (mijn site 8) , zet een regel erin, dit is een test. Voeg een plaatje in. Dan vraagt hij of hij dit plaatje moet opslaan. Dat doe ik.
Vervolgens site publiceren aanklikken. Nu is het even moeilijk. De webserver zegt dat ik moet uploaden in public_html. In alle probeersels ben ik die map inmiddels kwijtgeraakt. Ik heb geprobeerd om een map met deze naam aan te maken, maar dat werkt niet. Ik kan dus op dit moment helemaal niks meer. Verder heb ik nog een probleem. Kan ik de mappen van links gewoon naar rechts slepen of moet ik daarna nog iets bevestigen?

Overigens bij mijn GROTE website zaten alle bladzijden en alle foto's in map "mijn Websites/petanque" op mijn D partitie.

Overigens bij mijn GROTE website zaten alle bladzijden en alle foto's in map "mijn Websites/petanque" op mijn D partitie.

Dus je files van je site stonden toch bijeen?
Als je onder Start het FP programma op wilt starten, klik dan eens met r muisknop erop.
Kies eigenschappen.
Doel: zal C staan met frontpage.exe
maar er staat ook nog
beginnen in
zet hier het pad naar je bestanden op de D schijf

Uploaden is makkelijker met en ftp programma.
Slepen?
Zou kunnen.
Maar gewoon aanklikken, en meerdere met Ctrl of Shift ingedrukt.

Ja ik heb de indruk dat als je een pagina aan het maken bent en je wil een foto invoeren, je dan echt via invoegen moet werken. Dan krijg je ook de vraag of de foto moet worden opgeslagen. Als je bv vanuit images sleept, krijg je die vraag niet..
Ik krijg inderdaad de indruk dat ik de superlinks drie keer moet opgeven, voordat ze werkelijk goed verwijzen. Nig steeds heb ik op de site geen plaatjes en geen superlinks, maar ik had waarschijnlijk van de oorspronkelijke website teveel weggegooid. Men heeft dit nu hersteld, dus ik kan weer gaan proberen.
pepe

Probleem blijft. Nu heb ik per ongeluk de map images van mijn comp weggegooid met een hoop fotos erin. De map staat nog wel op de site (rechterkant) Nu kun je met andere FTP programmas normaal dit toch terug op je komp halen, maar om een of andere reden kan dit hier niet. Nu kan ik ze wel een voor een laten zien in de browser, dan kopieren, dan weer omzetten in een jpg file en dan weer terugzetten, maar dat is erg omslachtig. Iemand een betere methode?

Heb goede ervaringen met ACEFTP3. Daarmee heb ik mijn familiewebside rechtstreeks in html gemaakt en dat werkt pico bello.
Hier zit iets heel vreemds. Als ik de idex open in kladblok, dan zie ik dat het plaatje bv genoemd wordt "Mijn%websites/petanque/naamplaatje.jpg" etc.
Volgens mij moet dit gewoon naamplaatje.jpg worden omdat dit plaatje in dezelfde map zit als de index en de andere bladzijden. Ook de hyperlinks krijg ik in de server niet aan de gang..
Als ik het venster heb met links de docs op mijn comp en rechts de docs op mijn server, inclusief plaatjes, dan kan ik links in de browser de site openen en rechts weer zonder plaatjes en zonder hyperlinks.
pepe
Wat is overigens het verschil tussen index.htm en index.htlm. Ik heb ze er maar beiden opgezet.
pepe

heb jouw FTP manager gedownload, die van mij was niet meer gratis.
Zelfde verschijnsel, geen plaatjes, geen links.
Nu heb ik er alles afgehaald en een site gemaakt met 'één woord en één plaatje en wat denk je? ik krijg nog steeds die niet werkende index site van eerder, die helemaal niet meer op de server zou moeten staan.
Het wordt me steeds onduidelijker

pepe

Cache leegmaken,
temp internet files legen.

CCleaner gebruiken.

Of gewoon aantal keer F5 drukken, dan komt de nieuwe vanzelf.

Je hebt gelijk. Ik kan nu mijn probleem beter definieren. Als ik volgens het leerboek Frontpage 2003 werk, zou ik als ik een pagina met een plaatje wil opslaan, een apart venster moeten krijgen "ingesloten bestanden opslaan" .
Dit venster heb ik echter slechts zelden gezien. Het programma slaat de bladzij op met plaatjes waar vóór "plaatje.jpg" nog een pad staat.
Nu staat (alleen) de index van de website wel met afbeeldingen op het web. Ik heb echter zoveel gevogeld, dat ik niet meer weet hoe ik het deed.
Het is dus zo dat voor de meeste htm documenten de plaatjes een naam krijgen als xxxx/dddd/plaatje.jpg, terwijl op de server het plaatje gewoon "plaatje.jpg" heet.
pepe

Ik ben eruit. EEA had te maken met het feit dat ik de paginas van de oude website had binnengehaald en een paar keer gekopieerd. In de hmtl tekst zaten daardoor regels die er niet in thuis hoorden en de beschrijving van de plaatjes zat regelmatig fout vanwege .jpg en .JPG. De site staat er op en werkt en nu nog wat bijschaven.
In elk geval bedankt voor de assistentie

pepe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan