Probleem met Uploadscript

Status
Niet open voor verdere reacties.

SvU

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Berichten
1.534
Ik heb een vreemd probleem met m'n uploadscript. Ik heb een script geschreven, waarmee foto's kunnen worden geüpload, zonder maximum grootte. Nu heb ik een probleem met het resizen naar thumbnails, dat doe ik als volgt:

PHP:
         switch ($image_type) {
             case IMAGETYPE_GIF:
                 $source = imagecreatefromgif($dir . $media_databaseid . "_" . $_FILES['userfile']['name']);
                 break;
             case IMAGETYPE_JPEG:
                 $source = imagecreatefromjpeg($dir . $media_databaseid . "_" . $_FILES['userfile']['name']);
                 	 break;
             case IMAGETYPE_PNG:
                 $source = imagecreatefrompng($dir . $media_databaseid . "_" . $_FILES['userfile']['name']);
                 break;
			 case IMAGETYPE_JPG:
                 $source = imagecreatefromjpg($dir . $media_databaseid . "_" . $_FILES['userfile']['name']);
                 break;	 
             default:
                 // komt normaal gezien nooit voor, voor de zekerheid toch trachten een gif bestand te maken
                 $source = imagecreatefromgif($file['tmp_name']);
                 break;
         }

// Regel 334:
         imagecopyresampled($thumb, $source, 0, 0, 0, 0, $tn_width, $tn_height, $width, $height);

En de error die ik krijg is:

---
Warning: imagecopyresampled(): supplied argument is not a valid Image resource in (...) on line 334
---

Terwijl de foto dan al wel is geüpload. Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Eerder vandaag uploadde ik ook een foto, dezelfde grote (ongeveer 3.5MB), en die thumbnail is wel gewoon gelukt. Hoe kan dat?
 
De melding heeft met een van de eerste twee argumenten van de functie te maken aangezien die van het type Resource zijn.

Waarschijnlijk heeft het met de variabele $thumb te maken.

Kijk anders even hoe het voorbeeld op php.net werkt en waarin het verschilt met jouw script.
 
Dat is het ook niet.

$thumb komt overigens daarvoor alleen hier voor:

$thumb = imagecreatetruecolor($tn_width, $tn_height);
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan