probleem met USB draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamefreakje

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
halo,

een pc windows 98 heeft een gewone netwerk kaart en internet werkt perfect , maar als ik draadloos intenet met de usb kaart neem (ook net nieuw) werkt deze niet de conectie is toch voor 95% in orde voor ontvangen en verzenden naar de modem maar tog werkt hier het internet niet .
zijn er hier beperkingen voor win98 voor USB en draadloos internet?

draadloos internet van d-link nr.: DWL-510/EU of zoiets
ik zou het wel kunne uitzoeken maar het probleem is ook die pc staat ergens anders en telefonish is dit alle informatie die ik heb... zelf graak ik er niet uit wijs zonder de boekjes he ;)

je hebt hem wel geinstaleerd met een driver voor Win 98 dus niet van XP>>?

het leek universiele software te zijn zijde ze voor win95/98, milienium, xp/home en prof

we dachten daarom dat het wél zou lukken zie je ...
:rolleyes:

geen ide maar ik heb het antwoord of mogelijk antwoord snel nodig ik moet het vanavond gaan oplossen ziet u?

ik heb egt geen idee is er misschien iets mis met de software ik zou trouwens de helpdesk bellen van het betreffende merk of op de internet site van ze kijken bij Help ofzzo:thumb:

ik ben dus gisteren dat gaan bekijken he
alles gaat goed tot hij naar een key-lenght gaat zou je me kunnen vertellen waarover het gaat?
het ik denk ik een chinees merk :D want er staat spaans engels japans er frans en chinees in het boekje maar geen nederlands :confused: ik heb heel de avond zitten proberen , en nu ? ... wel nu ... heb ik barstende hoofdpijn:)
dank u nu al voor komende info

pardon hij VRAAGT dus naar een key lenght :o
typen in niet mijn sterkste kant he

en o ja dat ik daar nog niet aan gedacht heb ...
ik scan op spy-ware en hij zegt iets van
"negligible objocts" wat zijn dit want die kan ik niet verwijderen

keylenght heeft iets met verstleuteling (dus beveiliging) te maken ik zaou de boel eerst ff niet beveilingen om zeker te weten dat t werkt ..

het werkt zonder ook niet ... ik moet ergens set ip kunne aanklikken maar die knop is zo grijs en ik kan da ni aanklikken lastig he

sorry voor de dubbel post!
maar ik weet het niet meer wie wel?
Ik zou wel graag het antwoord willen weten wat kunnen we nog proberen?

Krijg je wel een IP op dat USB ding
START>uitvoeren>cmd (of command in W98) [enter]
en dan ipconfig /all
IP adres van je usb adapter
indien leeg en alleen fysiek adres > herinstalleren
169 IP of firewall uit en anders IPs er hard inzetten (netwerkverbindingen).

sry dat ik zo laat reageer ik had het een beetje druk met school en barstende hoofdpijn maar dat even ter zijde ... ik weet niet of het wel aan die kaart ligt ziet u dat usb ding is trug naar de winkel ze hebben er nu een ander dat "altijd" zou moeten werken ... ja mag eens raden idd het werk nog langs geen kanten d-link air heet het ding .... www.d-link.com het is serie nr dwl510 of zoiets als je er iets met ben die vind je niet op de site maar een gelijksoortige wel dwl520 ben niet zeker van de dwl hij detecteert wel degelijk de draadloze moden beneden maar het internet wordt er niet aan gekoppelt
:( alé ik ga maar weer doei...

ik zou het egt niet meer weten.
Als ze 'zeggen' dat het wel werkt maar het doet het niet dan is er of iets mis aan die bovenstaanste verklaring of iets mis met de PC heb jij nergens een andere PC met Win 98 waarop je kuny testen of het aan het apperaat of jou Pc ligt?

ooit zij er een wijze man , als het niet lukt .. maar écht niet lukt ... geef het dan gewoon op en neem een andere manier dús heben we maar een kabeltje op de plint gelegd nu werkt het wel dus

problem solved !!!

zo mag ik het horen!

Heb je de status verandert>?:D

(sorry heb je gedaan zie ik)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan