Probleem met USB instellen als 1st Boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Derwinnn

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Goedendag

Graag wil ik Windows7 installeren op een laptop die ik heb vanaf een usb.
Ik heb een windows7 ISO, een USBstick van 8gb en heb volgens deze stappen de USB klaar gemaakt:

http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7usbinstall.htm

Bij de laatste stap, de USB bootable maken, doe ik dit via de BIOS en stel ik de USB in op first boot, dit werkt echter niet. Er komt dan een melding dat het apparaat niet geschikt is 'Device is not bootable' oid... Wat doe ik fout?

Hoi,
doorloop de stappen opnieuw,ingelogd als administrator.
Nuttige link.

Allereerst bedankt voor de snelle reactie :)

Ik loop hier echter een beetje vast:

"Plaats nu de installatie-dvd van Windows 7 in de drive. Voor de volgende stap hebben we wederom administrator-rechten nodig om te kunnen uitvoeren. Open nu weer een command-prompt via het startmenu | programma's | bureau-accesoires en Opdrachtprompt, en klik met de rechter muisknop op het pictogram om het uit te voeren als administrator.

Ga vervolgens terug naar de command-prompt en typ de volgende opdracht in, gevolgd door een enter (ervan uitgaande dat drive-letter D de drive is van uw dvd-speler, gebruik anders de letter waar uw dvd-speler op ingesteld staat):"

Deze laptop beschikt namelijk niet over een DVD speler

Als je een installatie dvd hebt voer je de procedure uit op een andere pc, anders houdt het zo een beetje op. :o

Dan weet ik niet of het zo gaat lukken, je zal de ISO dan toch op cd/dvd moeten branden met een ISO-brandprogramma (isoburn, imgburn etc.) om e.e.a. voor elkaar te krijgen denk ik.
Lang geleden dat ik zelf een bootable usb-stick heb gemaakt. :o

Of mount de gedownloade iso met bv. Daemon tools en volg de instructie van Mik

@rappie pappie

Dit programma gebruikte ik al, hiermee lukte het niet

@Itsmesander

Bedankt voor de tip, zal het proberen

Waarom kan ik eigenlijk de installatie niet gewoon starten vanaf mijn USB stick in Deze Computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan