Probleem met USB poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chauffeur

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2005
Mijn USB poorten werken wel of niet???

Tja, ik heb een heel vreemd probleem: alles is begonnen toen ik voor mijn verjaardag een Volito Tablet kreeg.

Uiteraard heb ik de software geinstalleerd, en Win XP herkende het toestel maar weigerde de drivers te installeren. Dit fenomeen heb ik op alle USB 2.0 poorten, maar alle andere usb apparaten werken wel, muis; scanner; externe dvd brander. Maar een aantal andere usb aparaten dan niet meer, o.a. een kaartlezer.

Wat heb ik tot nu toe al geprobeerd:

Alle USB drivers zijn geupdatet;
het toestel heb ik op alle poorten aangesloten, zonder resulaat;
op de laptop van mijn dochter werkt het wel perfect, zelfs met de Windows driver.

Ik weet het niet meer, en heb inmiddels alle databases geraadpleegd. Er word gesproken over een HID driver, maar daar kan ik verder niets over vinden. Zijn hier misschien nog mensen die meer verstand hebben?

Welkom op Helpmij. :)

Ik heb je vraag even gesplitst van een ander topic.
Als je een nieuwe vraag stelt kun je dat doen door op "Plaats een vraag" te klikken.

Heb je verder wel eerst de software geïnstalleerd en daarná het apparaat aangesloten?

Heb je ook geprobeert om zo min mogelijk aantal usb apparaten aan te sluiten, dus bijvoorbeeld alleen je muis en de Tablet.
Als je namelijk veel usb apparaten aansluit dan kan het soms voorkomen door het spanningsverlies dat sommige usb apparaten er gewoon mee stoppen, een USB Hubje kan dan de oplossing zijn.

Het is inderdaad als je zoveel veel van apparaten aansluit, dan zou ik ook een hub met een voeding kopen.

op de laptop van mijn dochter werkt het wel perfect, zelfs met de Windows driver.
----------------------------------------------------------------------
Die had er verder niets aan hangen?

Kan zijn even naar de Site van het apparaat gaan ,en kijk eens of er nieuwe drivers voor zijn

Nou ja, allereerst bedankt voor het meedenken. Maar op mijn usb poorten heb ik op dit moment alleen maar mijn usb muis en tablet hangen, op mijn dochters laptop zijn een webcam, printer en een usb muis aangesloten.

En op de site van de fabrikant heb ik ook alles al gedownload, en zelfs gedowngraded (naar een ouder model van driver gegaan), zelf de telefonische helpdesk van Wacom kon mij niet veel verder helpen. Maar het zou inderdaad misschien een beetje kunnen helpen als ik er een usb hub zou aanhangen met een externe voeding. Zou het kunnen dat er op de een of andere manier de voedingsupply van mijn usb poorten te weinig geven? Zoja heeft iemand daar dan een oplossing voor?

Geplaatst door Chauffeur
Zou het kunnen dat er op de een of andere manier de voedingsupply van mijn usb poorten te weinig geven? Zoja heeft iemand daar dan een oplossing voor?

Dit is niet iets wat aan je voedingsupply ligt maar wat gewoon een mankement van USB is, misschien als je een krachtiger voeding neemt dat je er minder last van hebt, maar als je teveel USB apparaten aangesloten hebt raken ze hun connectie kwijt, vandaar dat er USB Hubjes zijn bedacht en op de markt zijn :)

Ja dat klopt van de Usb hubjes,zodat je op 1 Usb aan sluiting 124 apparaten kan aansluiten.

Ga dat maar eens nazoeken als je het niet gelooft

En om de prijs hoef je het ook niet te laten, ongeveer 12 euro.

Tja een hub met een externe voeding bracht ook geen uitkomst! Ten eende raad maar de usb controllers verwijderd en trachten opnieuw te installeren! En dat is gelukt, teminste de host controllers. 1 extra probleem, geen enkele usb poort doet het nog! Er wordt blijkbaar wel wat herkent, maar alleen maar 4 onbekende apparaten! En google kent het niet: usb\root hub\4&29789AB8&1, dit is er een van!

Om wat voor pc gaat het?
Probeer anders eens de nieuwste chipset drivers te installeren van je moederbord.

Heb ik ook al gebrobeert: het is een Fujitsu Siemens Amilo D laptop. Pentium 4 2.8 g met 512 ramgeheugen

Even een update: alle drivers en instellingen betreft usb poorten waren verwijderd en en alleen een systeemherstel bracht enig uitsluitsel. Nu worden de usb poorten al herkent in appartaatbeheer, en worden nieuwe hardware herkent, maar XP zegt koudweg dat de vereiste drivers niet kunnen gevonden worden. Nu weet ik het helemaal niet meer...:confused: :confused:

Dus geen enkel usb apparaat werkt nog....Maar wel zijn alle laatste updates erop gezet, en alle drivers geupdatet. En dat weet ik zeker! Maar XP vind ze zogezegd niet....:o :o

Edit: na de laatste maal opstarten (de zoveelste al vandaag!) werkt mijn externe muis terug! Rara.
Het is een gewone Microsoft optical muis op de usb poort....

Laatst bewerkt:
Tja, Mijn usb poorten werken nog niet zoals het hoort. XP weigert dus koudweg de drivers te installeren. Hardware wor wel gedetecteert maar verder gebeurd gebeurd er dus niets! Weet iemand de preciese locatie waar XP zijn drivers zet, misschien kan ik daar manueel naar verwijzen. Voor alle duidelijkheid: XP is een legale versie en voorzien van de laatste patches!

Even een update

Alles wat hiervoor geschreven is heb ik uitgebreid geprobeerd, maar zonder resultaat! De helpdesk van Wacom bracht ook niets nieuws onder zon! Iemand nog ideën????

Ter info mijn andere usb aparaten werken wel! Tevens ook geprobeert op een andere usb poort en noem maar op. Zelfs het usb hub-je wilt niet werken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan