probleem met vaste schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

XP19

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Berichten
20
hallo allemaal,

ik heb een PC waar geen OS op zit dus wou ik even WinXP installeren zodat ik de pc kan gebruiken.
maar toen mijn pc opstarte (en mijn WinXP installatie CD in de computer zat)
kreeg te zien dat er geen OS op mijn pc stond en toen kon ik verder niets doen, :(
dat ik geen OS had wist ik al, maar na een poosje Googlen heb ik uitgevonden dat ik in het menu moest instellen dat mijn pc eerst controleert of er een cd'tje in mn pc zit.
dit werkte en toen hoopte ik natuurlijk dat ik XP zou kunnen installeren

maar...
toen kwam er en foutmelding waarin stond dat ik geen vaste schijf locatie op mn PC had
toen begreep ik er helemaal niks meer van en wist niet wat ik moest doen :confused:
betekent 'vaste schijf' gewoon geheugen ofzo
want ik snap er nix van !!
 
Verplaatst Geheugen --->>> Windows XP.

Geheugen is wat anders dan je hardeschijf(hebben we ook een sectie voor) vandaar dat ik je topic naar de juiste sectie verplaatst heb. Gezien het om de installatie van Xp gaat heb ik je topic daarheen verplaatst.

Waarschijnlijk heb je SATA hardeschijf of een schijf die op een RAID controller aangesloten is. Je zal dus een floppy met de driver hiervoor moeten maken. Tijdens 1 van de eerste schermen van de Windows XP setup, krijg je de melding onderin om op F6 te drukken voor SCSI/RAID drivers. Dit moet je dus doen en de floppy met driver in de buurt houden. verderop wordt er dan om die floppy gevraagd.
 
bedankt !

dat van een SATA hardeschijf zou best kunnen (ik heb daar geen verstand van)
maar hoe kom ik aan die 'floppy' is dat trouwens niet te ouderwets, kan dat wel in mijn PC stoppen, of begrijp ik onder ket woord 'floppy' iets verkeerds :confused: ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Floppy ook wel diskette genoemd;
Floppy_disk_90mm.JPG

Uitleg op Wiki;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Diskette

Je zal dan moeten weten wat voor pc het is en hoe de hardeschijf aangesloten is.
Harde%20schijf%20SATA-IDE.jpg

De bovenste is een IDE aansluiting en de onderste een SATA aansluiting.

Je zal ook moeten weten wat voor moederbord erin zit voor de driver. Daarnaast ook voor de drivers als Windows Xp geïnstalleerd is.
 
ik ben bang dat dit me nooit zal lukken (het lijkt me allmall een beerje ingewikkeld)
maar toch bedankt dat u me heeft verdergeholpen :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan