probleem met vastlopen computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuktheghuh

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
24
hallo,

Ik heb mijn computer pas geformateerd. Ik heb windows er op nieuwe opgezet. Kan zijn dat hij ergens een stootje heeft gehad want ik heb hem verplaatst. Ik heb windows er opnieuw opgezet. Maar nu loopt de computer soms vast. Soms als je msn opstart soms als je microsoft office probeert te instaleren. Het was wel atlijd hetzelfde wat ik opstarte waar hij vastliep. Ik heb windows er opnieuw opgezet. Maar nu loopt hij bij andere dingen vast zoals bij het instellen van mijn accounten maar kan ik wel gewoon msn.

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen of hoe ik het kan verhelpen? Ik denk dat er iets in de computer fout zit maar weet het ook niet?

Zie bij lage van hoe het eruit ziet hoe hij vastloopt.
 

Bijlagen

  • computer stopt ermee.JPG
    computer stopt ermee.JPG
    33,1 KB · Weergaven: 30
Wat heb je, even los van games en andere applicatie software, op je systeem geinstalleerd NADAT je Windows erop hebt gezet?

Heb je bijvoorbeeld de moederborddriver CD gebruikt?
Heb je de CD van je videokaart gebruikt?

Staat in apparaatbeheer bij geen enkel apparaat een fout-teken?
 
ik heb alleen de cd van de videokaart geinstaleerd meer niet. apparaten beheer zal ik ff kijken
 
MoederbordCD met mobodrivers zou ook nog wel eens zeer verhelderend kunnen werken.
 
bedankt man,

Ik heb er niet zo heel veel verstand van zoals je denk ik al gemerkt hebt.
maar bedankt! zal het proberen
 
Het is mij niet echt duidelijk of de pc VOOR de nieuwe installatie ook regelmatig vastliep.

Zo nee, dan nogmaals Windows opnieuw erop zetten (na het formatteren van de harddisk) en nadat Windows is geinstalleerd EERST de moederborddrivers erop.

Zo ja, dan zijn er diverse andere mogelijke oorzaken, varierend van te hoge temperaturen (te weinig koeling / veel stof in de kast), via defecte geheugenreepjes naar een bijna overleden voeding tot en met virussen / spywaren en niet goed geinstalleerde drivers.

Als echter apparaatbeheer geen gekke dingen laat zien dat houd ik het vooralsnog op een niet goede installatie van drivers (volgorde) of te veel warmte in de kast.

Het spijt mij dat ik niet even kan zeggen: "Doe sus of zo en je probleem is opgelost". Dit soort problemen kan zo allemachtig veel oorzaken hebben.
 
Laatst bewerkt:
Da's in ieder geval positief nieuws!

Dan is er niets "ernstigs" aan de hand maar is er gewoon iets tijdens de Windows of apparaatinstallatie niet goed gegaan, dan wel je moet nog updaten.

Ik type hieronder een voorstel, kijk maar wat je doet............
 
Ok,
1. backup eventuele brieven / tabellen etc. etc. die je niet kwijt wil naar CD of DVD
2. start op met de Windows CD en druk op een toets om vanaf CD te starten.
3. zorg dat je de C schijf formatteert
4. laat Windows zichzelf installeren
4a. als Windows tijdens de installatie het internet wil configureren dit NIET toestaan, tenzij je een Windows CD hebt waarin servicepack 2 reeds zit geintegreerd.
5. als Windows erop staat dan EERST de moederborddrivers CD erin
6. vervolgens servicepack2 Windows erop
7. videokaart installeren (als dit al niet tijdens de Windows installatie is gebeurd)
8. geluidskaart installeren (zie ook punt 7)
9. internet verbinding instellen en een stuk of 66 XP updates binnenhalen en installeren
10. hierna nogmaals Windows update checken op nieuwe updates
11. dit net zolang doen totdat Microsoft zegt dat er geen updates meer zijn
12. OOK de niet essentiele updates checken (ander knopje op de update pagina van Microsoft)
13. apparaatbeheer checken of er rare dingen in voorkomen
14. eventueel de rare dingen middels driver update in orde maken
15. NU pas Office en / of games / andere programma's installeren.

Je pc zo nu goed moeten werken.

Suc6!

ps. na een eventuele Office installatie vooral niet vergeten om naar de Office update site van Microsoft te gaan!!!! Ook voor Office is er een hele batterij aan (beveiligings) updates.
Dit meerdere malen doen. Soms zijn er weer nieuwe updates beschikbaar als je er een paar hebt binnengehaald. Kortom, ook bij Office-update blijven checken op updates totdat Microsoft zegt dat er geen meer zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik vergat een redelijke belangrijke intstallatie stap. Beschouw 'm maar als 8a.

antivirussoftware en desgewenst een externe firewall installeren of de XP firewall gebruiken.
 
als het niet lukt maak de computer dan is schoon aan de binnenkant

de koeler van de cpu wil ook nog wel eens goed smerig zijn en dan word je cpu te warm dan houd de computer er ook mee op.
 
Ja, die hadden we ook al gehad.................

Zo ja, dan zijn er diverse andere mogelijke oorzaken, varierend van te hoge temperaturen (te weinig koeling / veel stof in de kast), via defecte geheugenreepjes naar een bijna overleden voeding tot en met virussen / spywaren en niet goed geinstalleerde drivers.

Als echter apparaatbeheer geen gekke dingen laat zien dat houd ik het vooralsnog op een niet goede installatie van drivers (volgorde) of te veel warmte in de kast.
 
ik heb de volgorde aangehouden maar liep ondertussen al vast. Ik heb de video kaart gevoeld en die was vrij warm. Dacht ik download speedfan maar dat lukte niet want liep weer vast. Ik heb de koeler nagekeken. Zat wel veel stof omheen. Helemaal schoongemaakt maar loopt nog steeds vast. maar de koeler doet het we gewoon.
 
kan ik er misschien wat aan doen om mijn videokaart wat koeler te houden want hoe langer ik de computer aan heb staan hoe eerder hij uitvalt.
 
Neem 'm maar mee naar een pc winkel, die plaatsen er zo een koelertje bij.

Bedenk wel: voor de nieuwe installatie had je het niet, dus ik betwijfel echt of warmte het probleem wel is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan