Probleem met verbinding naar extern bureaublad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan3189

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Ik heb een probleem met het verbinden naar een terminal server. er is iets gebeurd met de DNS denk ik.

Beeld van het netwerk:

Wij werken hier met een terminalserver waarop over de gehele wereld in kan worden gelogd.
Via verbinding maken met extern bureaublad kan er verbinding worden gemaakt met de computer met een IP adres en een naam bijv: plaats.bedrijf.nl waarvan bijvoorbeeld 88.866.866.8 het IP adres is.

Probleem:

Vrijdag is er iets onverklaarbaars gebeurd waardoor er niet meer kan ingelogd worden via de naam. Alleen maar via het ip adres kan nog maar in worden gelogd.

Nu wil ik weer in kunnen loggen met de naam.

Mijn vraag: Hoe doe ik dit??????

Zoals ik al zei, ik denk dat het met de DNS te maken heeft maar ik weet niet hoe ik dit terug kan zetten.

Waar is de DNS gehost voor de domeinnaam waar het over gaat?
Kijk even na wat genoemd worden als je intypt:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup -type=SOA bedrijfsnaam.nl
(Natuurlijk bedrijfsnaam.nl vervangen door jouw domein).
Er wordt dan o.a. een mail-adres genoemd ("responsible mail addr"). Daar kun je dan je verzoek tot aanpassing naar mailen.
Let op: Het mail-adres staat er in de vorm: xxxx.yyyy.zzz
het mail-adres om je mail naar toe te sturen is dan: xxxx@yyyy.zzz
Natuurlijk kun je ook via de telefoon contact zoeken. Kijk daarvoor dan op de website van de verantwoordelijke authoriteit: www.yyyy.zzz

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het probleem ligt dus niet bij ons zelf?

In elk geval tot zo ver erg bedankt!:thumb:

Laatst bewerkt:
Het probleem ligt dus niet bij ons zelf?

In elk geval tot zo ver erg bedankt!:thumb:

Het kan wel degelijk bij jullie liggen, maar alleen als de DNS van het domein bij jullie op het netwerk gehost wordt. (Oftewel: Als jullie zelf de DNS hosten van bedrijfsnaam.nl)
Is dat bij een extern bureau/bedrijf/provider belegd (dat is meestal het geval), dan ligt het probleem extern. Kan bijvoorbeeld zijn dat hun DNS server onbereikbaar is, niet meer functioneert, per ongeluk het DNS-record voor terminalserver.bedrijfsnaam.nl uit hun DNS tabel verwijderd is etc.

Tijs.

aha oke. Bij ons word deze gehost door transip.nl dus ik heb een emailtje naar hun gestuurd en ben in afwachting.

Hweel erg bedankt tot zo ver

Als ik bij www.transip.nl bij Veelgestelde vragen de zoekterm DNS invul lijkt het erop dat iedere klant zelf zijn DNS mag wijzigen of bijwerken, via een controle-paneel.

Als jullie dat mogen, zou het best kunnen zijn dat de helpdesk van transip.nl je naar dat controle-paneel verwijst.

Hoe moet ik mijn (web)server IP-adres invullen in TransIP domeinbeheer?
Gebruikt u de TransIP nameservers, dan kunt u uw DNS-records direct beheren via het controlepaneel. Ga hiervoor in het controlepaneel naar "Domein beheren" en zoek uw domein. Kies vervolgens voor "DNS-records wijzigen". Als u het domein op de TransIP nameservers heeft geregistreerd, kunt u hier real-time uw DNS records aanpassen.
[...]
Houdt u er rekening mee dat door caching het enige tijd kan duren voor providers deze wijziging zien; stelt u dus uw IP-adres zo snel mogelijk in, bij voorkeur direct na aanschaf van uw domein.

en

Kan ik mijn DNS na de aanvraag nog wijzigen?
Ja; wij bieden u een controlepaneel waar u real-time uw DNS instellingen kunt wijzigen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ja nou je het zegt. Daar had ik nog niet gekeken.

Dan ga ik direct wel even achter de login gegevens aan

[offtopic]
Kalk ouwe prutssysteembeheerder dat je bent.:evil:
[/offtopic]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan