probleem met verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jochem34

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2003
hallo,
problemen met internet verbinding ik kan met de laptop wel een verbinding krijgen maar met de pc niet ik heb van alles geprobeerd maar het lukt niet .
p 4 1800mhz 256sdram
firewall uitgezet
ip adressen toegevoegd
pingen lukt ook niet kan geen host vinden
ik heb @home verbinding
o wie helpt mij alvast bedankt ik ben een paar dagen bezig maar ik kom er niet uit
o ja ik heb mijn pc bij iemand anders geprobeerd ook home verbinding en het lukte daar wel om een verbinding te krijgen.

klik met je RECHTER muisknop op DEZE COMPUTER, in het menutje wat je ziet klik je onderaan met LINKER muisknop op EIGENSCHAPPEN.
Kies in het menu bovenaan het tabblad computernaam.
klik onderaan op wijzigen, en verander je computernaam in je clientnummer wat je hebt gekregen van @home. Het lijkt op dit nummer: 1234-a

Klik dan op oke, je krijgt nu de vraag om de pc opnieuw op te starten, als dat gebeurd is moet je zonder verder iets te doen op internet komen.
Lukt dat niet, dan moet je je netwerkkabel van je pc naar de modem van @home eens controleren cq vervangen.

succes

nogmaals effe verder reageren....ik begrijp dat het wel lukt met je laptop, dus de kabel naar je modem is in orde. Vergelijk nu dan maar eens je computernaam van je laptop met die van je pc.
Als je in de toekomst zowel met je pc als laptop met een netwerk gaat werken, moet 1 van deze 2 een andere computernaam hebben, en de werkgroepnaam moet wel hetzelfde zijn.
degene die je de computernaam geeft (bv. 1234-a) van @home is je HOST computer.
dus......computernaam met meerdere pc moet verschillend zijn, werkgroepnaam moet hetzelfde zijn.

succes

nog steeds geen verbinding

ik heb dat wel 1ookeer gedaan computernaam is goed ingevult op pc maar geen verbinding.
bij de laptop maakt niet uit wat ik bij de computernaam invul hij doet het gewoon maar bij de pc werkt niets alleen ongeldig ip adres ik vul ook handmatig ip adres op de pc en het werk niet ik weet het niet meer utp kabel is goed netwerkkaart is goed geinstalleerd geen conflicten op de apparaatbeheer

ja het is gelukt ik heb de kabels vervangen
ik had dat eerder ook gedaan maar toen deed die niet en nu ineen keer is de verbinding wel toch bedankt flipper.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan