• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met vergelijkingsformule! (=ALS($G$41<=300;"VOLDOET";"VOLDOET NIET") )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michieldv

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2011
Beste forummensen,

Ik heb een probleempje met een vergelijkingsformule!
Ik heb deze vergelijkingsformule =ALS($G$41<=300;"VOLDOET";"VOLDOET NIET") verschillende keren ingevoerd en hij werkt 5 keer wel en 1 keer werkt hij gewoon echt niet.
Hoe ik het ook probeer als ik de waardes verander veranderd de Tekst niet.
Ik heb echt alles al geprobeerd op hem werkend te krijgen, door de celeigenschappen te veranderen e.d.
maar ik kom er echt niet uit.. weet iemand misschien een oplossing waarom deze formule niet zou kunnen werken.??

Groet Michiel

Ik heb het zelfde probleem ook wel is gehad. Wat bij mij werkte was de cel even verwijderen en de formule opnieuw invoeren.

Michieldv,
je moet LATEN ZIEN (dus een (voorbeeld)bestand hier plaatsen) als zich dat voordoet.
Pas dan is een goed antwoord te geven.

Michiel,

kun je het excelbestand waar dit in voorkomt als bijlage (ontdaan van evt "gevoelige" info) posten?

Wat zijn de celeigenschappen bij de niet werkende? is het tekst en geen getal?

Iedereen hartelijk dank voor de hulp, maar de fout is na lang zoeken al ondekt.
Het getal waarop deze vergelijkingsformule was gemaakt was een getal met een kleine afwijking.
Het was de bedoeling dat als het getal 0 was dat er dan Nee zou komen te staan in een vakje.
Dit getal was d.m.v. een cosinus x een bepaalde hoek gemaakt, maar was dus niet exact 0, maar 0,00000001 omdat het getal afgerond was naar 0,0 leek het voor het oog net of het dus gewoon een 0 was dus zou hij Nee moeten weergeven. maar omdat het getal dus met vele decimalen achter de komma niet echt 0 was gaf hij alsnog Ja weer. Dit is opgelost door de waarde bij te stellen op 0,00000001 nu werkt hij wel.
Ik ben al eerder daarmee de fout ingegaan, vandaar dat het openeens begon te dagen. de cosinus, de sinus en de tangens van excel zijn niet volledig zuiver dus. Dan kan daar rekening mee gehouden worden!!!!

Hartelijk bedankt mensen!!

Groet Michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan