Probleem met verschillende progamma's op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laptoptas

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Berichten
6
Beste mensennn van dit forum ! ^^

Progamma's zoals Firefox, uTorrent, Google Chrome en andere kunnen niet op internet. Wat raar is aangezien Internet Explorer en msn het wel doen. De problemen zijn er ook als ik de Firewall uitschakel. Ik krijg ook geen melding in beeld dat microsoft op een of andere manier de progamma's blokeerd van het internet.
Deze probelmen heb ik op mijn laptop die ik een maand of 3 geleden heb aangeschaft. Bij de aanschaf had ik er nog geen last van.
Ik maak overgens gebruik van een draadloos netwerk uit de omgeving, waar ik met een andere laptop wel gewoon gebruik kan maken met elk progamma.

Ik denk dat het komt sinds een automatische update van microsoft. De automatische updates heb ik nu uitgeschekeld, waneer hij nu gaat updaten lukt het mij helemaal niet meer om op internet te komen. Dus ik heb systeem herstel gedaan nadat dat was gebeurt.


Ik hoop egt dat jullie mij hiermee kunnen helpen!


ps. staat deze vraag op de goede plek?
 
Hallo! :D

het is inderdaad wel raar dat bepaalde programma's dan wel werken op het internet (het zijn wel programma's van microsoft is op te merken hé...)
Het zal dus wel ergens in de beveiliging zitten van microsoft.

Heb je met systeemherstel de datum trouwens wel ver genoeg teruggedraait of dan eens systeemherstel geprobeerd via de http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/?

Ook nog eens iets om eens even te bekijken:
In µtorrent heb je helemaal beneden in de balk de totale Downloads en uploads die je kan bekijken maar daar juist naast(links) staat als alles goed verbonden is zonder problemen een icoontje met van een groen vinkje.
Is dat dan ook zo bij jou.
zo nee, wat geeft deze weer als je er met de muis op blijft staan?
(het zou misschien wel wat kunnen verschillen omdat ik utorrent versie 1.7.4 gebruik)

ps: ik denk wel dat deze vraag zo ongeveer wel op de juiste plaats staan hoor ;)
 
^^

Het is idd wel erg opvallend dat progamma's van microsoft het wel doen! De vraag is alleen wat in de beveiliging blokeerd het :confused:

Toen ik het probleem kreeg in het begin heb ik systeem herstel gedaan tot de vroegst mogelijke datum, en toen was het probleem ook weg! Maar diezelfde avond was het weer terug.. :(

Ow en mijn uTorrent, laat geen icoontje zien... *snik* XD

Google Chrome zegt overgens dit: Fout 104 (net::ERR_CONNECTION_FAILED): De poging verbinding te maken met de server is mislukt.

Niet erg verassent denk ik :S
 
ok, wat voor beveiligingssoftware heb je dan geinstalleerd?

nog een andere firewall, antispywaresoftware,...
 
Ik heb Symantec Antivirus erop staan. Die kan je niet aan of uit zetten, maar je kan wel "auto-protect" aan of uit zetten...maar dat maakt geen verandering voor het probleem, helaas :S (als ik hem uitzet via taakbeheer, dan maakt dat ook nix uit)

Wat er verder op staat is windows defender. Maar wat dat eigenlijk doet, geen idee! :eek:

Maar in windows beveiligingscentrum staan ook internet opties, zou daar een instelling verkeerd van kunnen zijn?
 
Hallo!
Heb je systeemherstel dan nu al eens geprobeerd?

die symantec norton zou je normaalgezien wel moeten kunnen uitschakelen in taakbeheer(tabblad processen)
dan zou je moeten kiezen voor processtructuur beeindigen.

maar ik denk niet dat het aan norton zal liggen al kan het wel...(gewoon eens controleren)

dan windows defender weet ik niet veel van maar zolang je daar geen instellingen aan veranderd hebt is alles wel goed denk ik.(staat bij mij trouwens helemaal uitgeschakeld omdat je er volgens mij toch niets aan hebt...
Ik denk dat je het moet gaan zoeken in beveiligingscentrum bij de instellingen van de firewall.

kijk ook eens op dit forum(engels) naar mensen die zo wel ongeveer hetzelfde probleem hebben gehad
 
Hallooooo ^^

Ik heb systeemherstel weer eens gedaan, want ik kwam helemaal niet meer op internet door zo'n auto-update..
En nu kan ik hem niet meer opstarten :( Ofjah, hij start op en je ziet wat verschillende opstart schermen die er altijd zijn. Maar in plaats van het scherm waar je het wachtwoord moet invoeren is het beeld zwart, en kan je nog wel de cursor bewegen. :(

Aan symantec lag het internet probleem idd niet ;)

En als ik kijk bij die problemen met Chrome, dan lijkt dat idd wel op mijn probleem alleen ligt het bij mij niet aan mijn firewall denk ik..
 
ohw, je kan dus nu helemaal niet meer opstarten?

wel, druk eens f8 tijdens het opstarten zodat je kan kiezen om op te starten in de veilige modus...

Lukt dat wel, voer dan nogmaals systeemherstel uit naar een nog vroegere datum

maar, wat bedoel je met dit:
En als ik kijk bij die problemen met Chrome, dan lijkt dat idd wel op mijn probleem alleen ligt het bij mij niet aan mijn firewall denk ik..
 
Goeie Avond! :D
Nope hij doet nu niks meer :( Het is nu gewoon een zwart beeld met een cursor..
En in veilige modus maakt ook niet uit, dan krijg ik hetzelfde...

Systeem herstel naar een nog vroegere datum is overigens niet meer mogelijk..

Ow en daarmee bedoelde ik dat bij die problemen die op dat forum aan de orde zijn, wel lijken om mijn probleem(het progamma kan niet op internet). Maar bij mij ligt het niet bij de firewall..

Ik ben nu die recovery disk aan het downloaden via deze pc, kijken of ik daar wat mee kan doen.
 
ok, ik hoor het dan nog wel of het lukt om op te starten met de vista recovery disk of niet :thumb:

veel succes ;)
 
Woehoeeeeeee!!

het probleem is eindelijk opgelost!

Ofjah opgelost.. Ik heb de Hp helpdesk gebeld en nu moest ik de laptop... weet niet meer hoe het heet, iedergeval hij is helmaal terug gezet naar hoe ik hem kreeg.. Oftwel alles is eraf, maar ik kan nu wel met andere progamma's op internet!:D
 
je hebt hem dus geherinstalleerd :p
teruggezet naar de fabrieksinstellingen ;)

maar ja, goed dat het dan opgelost is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan