• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem met verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

taco86

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
hallo allemaal,

ik moet dadelijk gaan werken met vert.zoeken, om dit alvast te oefenen heb ik een proefbestandje om dit voor elkaar te krijgen.

alleen kom ik er inmiddels bij mijn proefbestandje al niet meer uit. op blad 1 staan de twee gevalideerde boxen, als ik die aanklik wil ik blad 1 cel F15-F19 de gegevens van blad 3 krijgen over de aangeklikte auto + model in cel F1 en F2. Bij VW gaat dit goed, alleen bij Audi niet, heeft iemand een idee waarom dit niet werkt? (zie bijlage)

Bijlagen

Je zet best het laatste argument van de vert.zoeken formule op ONWAAR.

bv. in F17

Code:
=VERT.ZOEKEN($G$8;data!$A$1:$D$4;2;ONWAAR)

en de anderen gelijkaardig.

edit: Op mijn blog vind je ook een artikel rond vert.zoeken, hierin lees je ook het verschil tussen die laatste parameter op WAAR of ONWAAR.

http://thefinch.wordpress.com/2008/01/17/excel-verticaal-zoeken/

Laatst bewerkt:
Hallo,

Het is jammer als je met VERT.ZOEKEN "moet" werken. Er zijn wel betere opties denkbaar. Bijv.: VERSCHUIVING icm VERGELIJKEN.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,

Het is jammer als je met VERT.ZOEKEN "moet" werken. Er zijn wel betere opties denkbaar. Bijv.: VERSCHUIVING icm VERGELIJKEN.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

nouja, moeten is miss niet het juiste woord, ik wist dat het met vert.zoeken kon en eigenlijk niet over nagedacht dat er nog andere manieren zouden zijn ook

owja en finch weer bedankt, het werkt op deze manier idd zoals ik wilde

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan