• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter0546

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2013
Beste helpers,

Ik ben bezig met een database, waarin ik resultaten van de eredivisieclubs verwerk van de laatste jaren. Echter loop ik telkens tegen dezelfde fout aan en ik kan niet achterhalen wat de fout is. Ik heb het Excel bestandje bijgevoegd en hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat ik fout doe.

Ik weet dat sommige clubnamen nog niet overeenkomen, maar die van Feyenoord zou het moeten doen normaal gesproken.

Jullie zouden me echt heel erg helpen met het verlossende antwoord.

Alvast bedankt!Bekijk bijlage database_vraagje.xlsx

Haal de spatie weg in de bovenste data (er staat Feyenoord met een spatie achter).

Joske

Mag ik iets voorstellen?

Gebruik een lijst voor alle clubs.
Wanneer je ergens een club moet ingeven, selecteer hem dan uit die list.
Op die manier zal je altijd dezelfde naam hebben en niet een keer met en een keer zonder spatie en/of typfout.

Just a thought... ...

Joske2000, je bent geweldig! Het antwoord is soms zo simpel, maar als je er zolang mee bezig bent zie je het niet meer. Bedankt!

msc51mc, bedankt voor je feedback, maar ik laat de data elke week automatisch updaten. Ik weet nu in ieder geval wat het probleem is geweest en hoe ik deze kan gaan oplossen. Nogmaals bedankt voor je feedback, maar is me teveel werk om elke week het speelschema in te voeren (wil mijn database namelijk uitbouwen naar meer Europese competities en dan is het niet meer te doen)

Dag Wouter, Mag ik een beetje aandringen?
Vooral omdat er nog een fout/verschil zat tussen de eerste 18 rijen en rijen 21 tem 29.
Op rij 17 staat er "Vitesse Arnhem" maar in cel A25 stond er slechts "Vitesse".

Ik heb dus een lijst gemaakt in het blad "Lists" (dat blad kan je verbergen indien die niet voor iedereen zichtbaar hoeft te zijn). Deze lijst noemt 'lstTeams'.
Wanneer je namen onderaan of tussen in de lijst toevoegd, dan worden die automatisch in de lijst opgenomen.
Op alle cellen van "Blad1" waar nu een ploegnaam in staat heb ik een "Data Validation" gezet die enkel namen toelaat uit de lijst 'lstTeams'

Ik veronderstel dat cellen A21 tem C29 een "speelschema" voorstellen, right?
Wel elke week hoef je enkel die blok ergens ander te kopiëren en dan over de cellen heen gaan en de juiste ploeg selecteren uit de lijst die verschijnt wanneer je op het pijltje klikt. Totaal geen typwerk meer enkel selectie uit lijst met de muis. Gegarandeerd geen typfouten of verschillende namen :)

Je ziet maar... ...
VrGr

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan