Probleem met vervanging cooler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fokkie

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2002
Berichten
13
Hi,

M'n oude Coolermaster op m'n AMD Athlon Thunderbird 1400 vond het nodig om een hoop herrie te maken, dus besloot ik om een er nieuwe fan op te zetten.

Zo gezegd, zo gedaan...ik prop die nieuwe (mega-)heatsink met Papst-fan op m'n CPU, uiteraard na wat Arctic 3 koelpasta gebruikt te hebben.

De situatie is nu als volgt: wanneer ik m'n systeem aanzet, gaan de fans draaien, lichten m'n IDE-devices op, maar na 2,5 seconde stopt alles weer. Vreemd details is dat, wanneer ik tijdens het opstarten herhaaldelijk op m'n RESET-knop druk, de spanning er wel op blijft- al start m'n pc niet verder op.

Ben überhaupt al blij dat ik op m'n 2de pc gewoon door kan werken...maar de defecte pc is eigenlijk mijn werkpc :(

Heeft iemand suggesties?
 
Welke heatsink is het precies?

Het feit dat alles na 2.5sec weer uitslaat geeft de indruk dat er ergens een kortsluiting is en dat de voeding zichzelf door de beveiliging tegen sluiting automaticsch uitschakelt. Heb je toevallig je moederbord uit de kast gehaald om de nieuwe koeler te monteren?
 
Geplaatst door Steve
Welke heatsink is het precies?

Het feit dat alles na 2.5sec weer uitslaat geeft de indruk dat er ergens een kortsluiting is en dat de voeding zichzelf door de beveiliging tegen sluiting automaticsch uitschakelt. Heb je toevallig je moederbord uit de kast gehaald om de nieuwe koeler te monteren?

Het is de Spire Falconcrow II heatsink met dus een
Papst-fan erop...

Het mobo is er niet uitgehaald gedurende de installatie. Wel heb ik de voeding moeten verwijderen om de klemmen goed vast kunnen zetten.
 
Zijn de ATX- en andere stekkers goed aangesloten?
 
Voor zover ik kan zien (en ik heb dat dus al een keer of 50 herhaald) is alles goed aangesloten. Ook branden alle LED-jes als ik de pc aan zet dus het mobo in ieder geval spanning :(
 
Heb je afstandbusjes tussen het moederbord en de kast geplaatst?
 
Als dat de cilindervormige schroefjes zijn die je in je kast schroeft alvorens je het mobo erop zet dan ja, die zaten er al op voordat ik de cooler verving en ik dus nog geen problemen had.
 
Hmm, dan zul je de methode van het uitsluiten moeten gebruiken om de oorzaak te achterhalen... Heb je nog een andere voeding liggen?
 
er zijn mbr die niet met een cooler die een temp.sensor gebruiken goed werken ,doe eens de oude er op start de pc dan wel op zo ja is hier het probleem ,
vraag is het een msi mobo???
 
Andere voeding getest, zelfde resultat.
Oude heatsink + fan erop gezet, doet het nu ook niet meer :(

Het betreft hier een Abit KT7A-Raid mobo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan