Probleem met verzenden uit MS Outlook for iMAC

Status
Niet open voor verdere reacties.

GJBSW

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2011
Berichten
5
Zojuist MSOffice 2011 geinstaleerd op nieuwe iMAC, incl Outlook.
Hierbij volgende probleem dat ik niet opgelost krijg.
Bij verzenden geeft het systeem volgende foutmelding:
"verificatie is mislukt omdat Outlook geen van de beschikbare verificatie methoden ondersteunt" of "server ondersteunt geen beveiligt netwerk".
Inkomende mail wordt wel binnengehaald (wel opvallend dat mailbox op server niet lijkt te worden geleegd, omdat op een andere PC dezelfde post ook weer binnenkomt).
Gegevens: email account via "hetnet" (inkomend via pop.hetnet.nl, uitgaand via mailhost.hetnet.nl).
Modem dat ik gebruik: KPN Eperia box (beveiligd netwerk). Werkt voor alle overige functies probleemloos op de iMAC.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
GJBSW
 
Bij verzenden geeft het systeem volgende foutmelding:
"verificatie is mislukt omdat Outlook geen van de beschikbare verificatie methoden ondersteunt" of "server ondersteunt geen beveiligt netwerk".

Zou me niet verbazen dat in het dikgedrukte verhaal je probleem zit: Je zult óf inloggen hebben aangezet bij de verzend-instellingen en/of SSL encryptie hebben aangezet bij de verzend-instellingen, terwijl je gewoon op poort 25 aflevert. De meeste providers vereisen op hun eigen netwerk geen encryptie en ook geen inloggevens bij het versturen van mail.

Als beiden echter uitstonden, dan weet ik het niet.

Tijs.
 
Dank Thijs.

SSL had ik al uitstaan.
Ik begrijp niet wat je bedoeld met "inloggen" aanzetten. Ik zie die optie niet.

Gerard Jan
 
Ik bedoel het volgende (het jouw pakket niet zelf hier, natuurlijk):
Bij de POP3 instellingen (dus voor het ophalen van mail) heb je een gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld. Heet dan vaak zoiets als: "Voor deze server is authenticatie vereist" en dan heb je daar een gebruikersnaam + wachtwoord aangegeven.

Wellicht heb je iets dergelijks ook bij het verzend-gedeelte gedaan, terwijl je het daar (hoogstwaarschijnlijk) juist niet nodig hebt/niet moet gebruiken.

Tijs.
 
Helpt helaas ook niet.
In de Microsoft omgeving zijn overigens wel de inlog gegevens "Voor deze server is authenticatie vereist". Werkt ook prima.
Als je nog andere suggesties hebt hoor ik het graag.
GJ
 
Ik heb geen suggesties meer. Evt. loop je de instellingen eens door met de helpdesk van Hetnet (hetzij via e-mail, hetzij telefonisch).

Wellicht is het mogelijk om het e-mailverkeer te 'loggen', zodat je wellicht wat meer hints krijgt waar(mee) het misgaat tijdens de communicatie.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs.
Het werkt, waarom nu wel is mij onduidelijk. Nogmaals alles ingesteld, verificaties voor uitgaande mail uitgezet (geen inlog code geen wachtwoorden), SSL uitgezet. Waarom dit eerder niet werkte is me onduidelijk. GJ
 
Fijn dat het (uiteindelijk) toch geholpen/gewerkt heeft.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan