Probleem met videokaart nvidia

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk.K

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
Goedemiddag.Heb vorige week win XP professional geinstalleerd op me pc.Heb alleen een probleem met mijn video kaart het is een "nvidia riva tnt 2 model 64"
Er blijft een gele uitroepteken in apparaten beheer staan.Heb de laatste xp drivers geinstalleerd en kaart een keer getrokken en weer terug geplaatst in slot maar niets helpt.Hij geeft aan ,het apparaat start niet (code 10).Zie bijgevoegd het word documentje met foutmelding).Wou mijn instelling van de adapter wijzigen (beeld geeft wat rare trilling)in een iets hogere HZ maar daar staat nu niets bij om ook mijn adapter te wijzigen terwijl dit wel goed lukte bij mijn vorige O/S win 98 en win ME.Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn (bios probleem??).
(Even niet naar de andere 2 gele vraagtekens kijken want die moet ik nog installeren).

heb je de detonator drivers al geprobeerd?
die heeft alle nvidea drivers in 1 pakket.

suc 6 Ruud

Bedankt voor je reactie gamamaster.waar kan ik exact die drivers vinden en zijn ze wel geschikt voor de nvidia tnt 2 die ik heb.Het is al;tijd het proberen waard,asl je mij misschien een url kan geven waar ik dit pakket kan downloaden ga ik het zeker effe proberen.
Dirk.

Helaas ook dit werkt niet.Zag wel op de nvidia site een xp driver staan voor windows xp 64 bit edition x64 voor amd processors en ik heb een amd alleen weet ik niet of dit 64 bits is.Ik lees bij systeem info
X86 family 6 model 2 stepping 1 authenticAMD 700 mhz
Iemand nog wat ideen
Dirk

Eindelijk het is gelukt.Ik heb nog wat zitten spelen in de bios iets met VGA wat gedisabled stond .Na enable was de gele uitroepteken verdwenen en kon ik ineens de frequentie van het beeldscherm instellen.Hierna nog de laatste poging ondernomen op het antwoord van muurhond,en alles werkte weer.
Allen bedankt.
Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan