Probleem met Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

timkuperz

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
Ik heb een groot vermoeden dat er wat mis is met mijn videokaart. Ik heb een laptop met daarop windows vista en videokaart:
"NVIDIA 8600M GS"

.. Dit is een redelijke goeie videokaart waarbij alle spellen etc. uitstekend zouden moeten doen.. Dit is helaas niet het geval .. Telkens als ik bijvoorbeeld de graphix wil verhogen zegt het spel dat mijn videokaart dit niet ondersteunt.. Ook doen alle drivers wat ik installeer het niet.. ik krijg dan een bericht van:

" NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current
hardware. Setup will now exit "

Dan is er nog iets vreemds.. Telkens als ik de drivers van de cd die ik bij de laptop heb gekregen installeer.. begint me laptop te trillen, niet zachtjes.. maar egt hard met een luid zoem geluid...

Wat is er mis? Alvast bedankt ...

Laatst bewerkt:
Heb je wel de Mobile-driverversie gedownload en niet de ''normale'' versie die enkel voor desktops geschikt is? Waarschijnlijk zit je daar dus fout en heb je een driver proberen te installeren die voor desktop-videokaart van de 8600-serie geschikt is. Vandaar dus ook die foutmelding die je krijgt.

Op nvidia.com staan trouwens geen Mobile-driver van de 8600M op 1 of andere vage manier.

Dus ben je aangewezen op de driver die op de cd staat die meegeleverd werd met je laptop.

En wat voor settings probeer je te verhogen? Graag de precieze info.

Heb je wel de Mobile-driverversie gedownload en niet de ''normale'' versie die enkel voor desktops geschikt is? Waarschijnlijk zit je daar dus fout en heb je een driver proberen te installeren die voor desktop-videokaart van de 8600-serie geschikt is. Vandaar dus ook die foutmelding die je krijgt.

Op nvidia.com staan trouwens geen Mobile-driver van de 8600M op 1 of andere vage manier.

Dus ben je aangewezen op de driver die op de cd staat die meegeleverd werd met je laptop.

En wat voor settings probeer je te verhogen? Graag de precieze info.

Kleurkwaliteit > 16bit / 32bit

Dus je probeert de kleurdiepte van 16 naar 32-bit te zetten in het spel? Om welk spel gaat het?

Je moet in Windows de kleurdiepte op 32-bit zetten en dan is dit meteen ook de kleurdiepte in alle spellen.

Dus je probeert de kleurdiepte van 16 naar 32-bit te zetten in het spel? Om welk spel gaat het?

Je moet in Windows de kleurdiepte op 32-bit zetten en dan is dit meteen ook de kleurdiepte in alle spellen.

Jah, van 16bit naar 32bit.. maar dat wil niet. Het gaat om het spel ´Counterstrike 1.6´. Ik heb bij me windows instellingen gekeken en hij staat daar al op 32bit.

Kijk even op deze pagina.

Fabrikanten die daar genoemd worden zouden drivers voor je videokaart moeten hebben.

Natuurlijk is het verstandig eerst bij de fabrikant van je eigen laptop te kijken of die nieuwere videodrivers beschikbaar hebben voor je.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kijk even op deze pagina.

Fabrikanten die daar genoemd worden zouden drivers voor je videokaart moeten hebben.

Natuurlijk is het verstandig eerst bij de fabrikant van je eigen laptop te kijken of die nieuwere videodrivers beschikbaar hebben voor je.

Succes,

Tijs.

Ik heb op die pagina gekeken, enn kheb mijne gevonden.. maar zie daar egt geen drivers bijstaan die je kan downloaden? :o

Eventueel pak je een driver van een andere fabrikant.
Daar zit natuurlijk wel enig risico aan.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan