Probleem met videokaart.

• Onderwerp starter Onderwerp starter adyo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

adyo

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
Hoi,

Ik speel niet veel spellen, eigenlijk alleen 1 simpel spel. Ik heb een best goede computer (volgens mij) maar de fps is heel laag, terwijl ik denk dat mijn pc dat makkelijk aan moet kunnen.

Nu heb ik ook al op een ander forum gevraagd, daar zeggen ze dat ik nieuwe drivers voor mijn videokaart moet installeren. Dit heb ik gedaan maar er is nog geen verbetering in de fps. Later zeiden ze nog iets over OpenGL ofzo, maar hier heb ik echt geen verstand van.

Specs van m'n pc:

Operating system:
Windows Vista Home Premium (build 6000)

Processor:
2,20 gigahertz AMD Athlon 64 X2 Dual Core
128 kilobyte primary memory cache
1024 kilobyte secondary memory cache
64-bit ready
Multi-core (2 total)
Not hyper-threaded

Memory Modules:
2046 Megabytes Usable Installed Memory

Slot 'DIMM_4' is Empty
Slot 'DIMM_3' has 1024 MB (serial number 6C0A005D)
Slot 'DIMM_2' has 512 MB (serial number F8010D64)
Slot 'DIMM_1' has 512 MB (serial number F8010D60)

Videokaart is deze:

NVIDIA nForce 430/410 Serial ATA Controller (2x)

Deze pc is toch niet zo slecht? Hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik wel fatsoenlijk dat simpele spel kan spelen? :)

Alvast bedankt.

WeLKOM OP HELPMIJ....

link van je videokaart werkt niet...
gaarne de juste informatie van je kaart.En als die kaart zou zijn(?)verwacht dan geen wonderen met gamen.Het lijkt me je chipset btw
En welke game probeer je te spelen?

Oh het was geen link, ik had het even onderstreept omdat dat het belangrijkste was denk ik. :p

Maar, het is hem wel: NVIDIA nForce 430/410 Serial ATA Controller (2x)
Ik kan nu even geen link vinden, sorry. Op een ander forum zeiden ze dat ik nieuwste drivers moest downloaden, heb ik gedaan, computer opnieuw opgestart, maar ik zie geen verbetering.

Het spel dat ik speel is Armagetron Advanced http://armagetronad.net/, hopelijk kun je hier iets mee.

Ohja, eerst had ik wel iets van 80/100 fps, sinds gisteren is het gedaald naar 20/40, daarom kom ik hier nu pas mee aan.

Alvast dank.

Die NVIDIA nForce 430/410 is niet je videokaart, maar je chipset

vandaar ik toch maar even pcwizzard voorgesteld had voordat ik verder zou gaan met dit topic

ik geloofde er al niks van..

Oh, daar zie je het al dat ik hier geen verstand van heb, haha.

Dit is hem:

Videokaart : Radeon X1300 Series (Microsoft Corporation - WDDM)

That's more lijke it.

niet echt een gamers kaart/chip

ik ga nog even op zoek naar juiste eisen game en specs kaart.

Oké.

Betekent dit dat ik een nieuwe kaart moet kopen of kan ik het nog verbeteren. Want het gekke is dat ik eerst wel rond de 100 fps had en sinds gisteren rond de 20.

ik kan nou niet bepaald zeggen dat er erg hoge eisen aan die game gesteld worden.
eigenlijk zijn er nauwelijks eisen;)

Oftewel gezien je systeem zou het goed speelbaar moeten zijn.En zou er voor die game geen andere kaart nodig zijn.

Is er recentelijk iets veranderdt aan je pc?
welke driver versie heb je nu staan??

Ja zoiets dacht ik al want het grafisch helemaal geen zwaar spel dus ik vond het al raar dat ik met deze best nieuwe pc het spel slecht kan draaien.

Ehm, ik heb vandaag een driver gedownload, dat is deze: http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_winvista32_15.00G.html

Iemand heeft mij deze gegeven, ik heb gedownload en geinstalleerd, maar volgens mij helpt het niks.

Verder heb ik nog nooit drivers gedownload of ook maar iets aan die videokaart gedaan ofzo.

Als je meer info nodig hebt moet je het zeggen. :)

Oké, nog een vraag voordat ik die driver installeer. Ik heb nu die 'foute' driver vanmiddag geinstalleerd, moet ik dat eerst nog verwijderen voordat ik deze installeer?

neen niet nodig....

beter is om in je software lijst eerst oude drivers van ati(amd )te verwijderen en dan bovenstaande eens te instaleren

Sorry ik ben lastig, maar dit is hopelijk m'n laatste vraag.

Ik heb die driver voor mijn videokaart geinstalleerd, alleen er is nog geen verbetering. Moet ik nog iets activeren of is er iets anders mis gegaan of hoort het gewoon zo?

Ik zou het graag horen.

Nog uitroeptekens in apparaatbeheer??
Kijk eens in dxdiag naar je stuurprogramma versie(start- uitvoeren en type in dxdiag,en dan beeldscherm)
merk en wattage van de voeding.?
Draaien er niet onnodig veel programma's op de achtergrond?

Ik heb het gechekt en ik heb volgens mijn pc nog steeds een stuurprogramma uit 2006, de nieuwe is dus nog niet ingeschakelt.

Ik heb die nieuwe driver gedownload en geinstalleerd, mijn (waarschijnlijk) laatste vraag is:

Waar en hoe kan ik er voor zorgen dat die nieuwe driver gaat werken? Dus waar kan ik zegmaar die nieuwe driver 'selecteren' en hoe ziet de 'driver' eruit, want ik denk niet dat het gewoon één icoontje is? Dus graag in begrijpelijke woorden voor mij waar en hoe kan ik die nieuwe driver activeren.

Dan is dit mijn laatste vraag. :)

Heb het probleem opgelost, dank voor jullie hulp hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan