Probleem met videorecorder en Pinnacle Moviebox USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdleeuw

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een (in mijn ogen dan) vreemd probleem.
Ik heb al een tijd de Pinnacle Moviebox 9 (met Studio 9) en tot nu toe gebruikte ik die om films rechtstreeks vanaf mijn analoge videocamera op de harde schijf te zetten. Werkt allemaal perfect.

Nu wilde ik ook videobanden digitaliseren, maar ik krijg het niet voor elkaar om ze over te zetten.

Als ik wil opnemen krijg in studio een zwart beeld. Ik heb een verloopstuk scart-tulp gebruikt om e.e.a. aan te sluiten. Daar zit ook een S-video aansluiting op, maar als ik die op de Moviebox aansluit gebeurt er ook niks. Achter op de VCR zitten wel twee tulpaansluitingen voor het geluid; dat komt wel over (via die tulpen dan, niet via de scart)

Blijkbaar doe ik iets goed fout, maar wat? De VCR geeft wel gewoon beeld op TV via de scartuitgang.

Gebruik je op het verloopstuk scart-tulp de goede aansluiting? (video OUT van de videorecorder)

Goed aangesloten op de video recorder, dus de scart uitgang gebruikt (die normaal naar de TV gaat)?

Kan ook nog aan je verloopje liggen, de wat duurder scart stekkers hebben een schakelaar om aan te geven of het om input of output gaat, niet geheel zonder reden natuurlijk, standaard werken ze over het algemeen alleen als/voor input. Jij hebt 'output' nodig.

Laatst bewerkt:
Goed aangesloten op de video recorder, dus de scart uitgang gebruikt (die normaal naar de TV gaat)?

Kan ook nog aan je verloopje liggen, de wat duurder scart stekkers hebben een schakelaar om aan te geven of het om input of out put gaat, niet geheel zonder reden natuurlijk, standaard werken ze over het algemeen alleen als/voor input. Jij het 'output' nodig.

Ik denk inderdaad dat het dat is. Eerdaags maar op een nieuw verloopje uit, ben ik bang.:evil:

Het lag inderdaad aan het verloopje. Ik heb nu een goeie (voor een zacht prijsje ook nog) en het werkt weer perfect.

Allemaal bedankt voor de tips!

Als jij vhs banden gaat overzetten op bv. dvd's , let er dan op dat op de dvd het geluid synchroon loopt met het beeld . Ik had bij een aantal ( dus niet bij alle ) dit probleem .
Ik kreeg dit ook niet goed en pinnacle had hiervoor geen oplossing .
Heb toen ipv de moviebox het kastje dazzle ( ook van pinnacle ) aangeschaft (€ 30) en alles liep toen wel synchroon
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan