Probleem met VMware en 2008 server

Status
Niet open voor verdere reacties.

eclectica

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Heb op VMware server Windows 2008 geinstaleerd maar het probleem is dat hij mijn netwerkadapter niet vind.

Dat schijnt te kloppen: Een AMD ethernet adapter (die door VMWare standaard wordt geëmuleerd) wordt niet (direct) ondersteund door W2008, vandaar dat in (bijv.) Sun Virtualbox dan een Intel netwerkkaart wordt geëmuleerd, omdat daar wél automatich drivers voor beschikbaar zijn in W2008.

Je zult dus op zoek moeten naar drivers die passen op die AMD netwerkkaart en die geschikt zijn voor W2008 (Vista of W7 drivers zouden ook moeten werken, lijkt me).

Succes,

Tijs.

Dat schijnt te kloppen: Een AMD ethernet adapter (die door VMWare standaard wordt geëmuleerd) wordt niet (direct) ondersteund door W2008, vandaar dat in (bijv.) Sun Virtualbox dan een Intel netwerkkaart wordt geëmuleerd, omdat daar wél automatich drivers voor beschikbaar zijn in W2008.

Je zult dus op zoek moeten naar drivers die passen op die AMD netwerkkaart en die geschikt zijn voor W2008 (Vista of W7 drivers zouden ook moeten werken, lijkt me).

Succes,

Tijs.

hallo,

Bdankt voor de tip maar het is een broadcom geen AMD.
Het is een dell laptop LAITUDE e6400

hallo,

Bdankt voor de tip maar het is een broadcom geen AMD.
Het is een dell laptop LAITUDE e6400

edit: Ik moet naar de map van mijn virtual machine gaan en daar een VMX file openen met wordpad en daar iets aanpassen ," guestoperating system"

Let op: Ik praat over de geëmuleerde netwerkkaart binnen VMWARE, niet over de netwerkkaart die in je laptop zit!

Tijs.

Het zou zo moeten zijn dat als je de instelling in de vmx hebt aangepast en daarna het besturingssysteem opstart in VMWARE dat een Intel netwerkkaart wordt herkend, die je dan moet gaan instellen.

Ik snap je laatste opmerking verder totaal niet: Zover ik kan nagaan heeft de installatie van de VMWARE tools geen invloed op welke hardware er binnen VMWARE wordt geëmuleerd.

Tijs.

Het zou zo moeten zijn dat als je de instelling in de vmx hebt aangepast en daarna het besturingssysteem opstart in VMWARE dat een Intel netwerkkaart wordt herkend, die je dan moet gaan instellen.

Ik snap je laatste opmerking verder totaal niet: Zover ik kan nagaan heeft de installatie van de VMWARE tools geen invloed op welke hardware er binnen VMWARE wordt geëmuleerd.

Tijs.

In die link dat je me stuurde was er een discussie maar zij hadden eerst die tool geinstalleerd. Maar als je zegt dat het geen invloed heeft zal ik eens verder zoeken

Je hebt niet verder gelezen, maar om je een plezier te doen heb ik die wijziging doorgevoerd in mijn Win98 virtuele machine (mét de VMWARE tools geïnstalleerd), de driver gedownload, gesleept naar mijn virtuele machine, geïnstalleerd en het werkt gewoon.

Mocht je nog drivers van Intel nodig hebben (moet niet nodig zijn om mee te beginnen, want de driver zit in W2008): hier staan de drivers voor de Intel PRO/1000 netwerkkaart.

Overigens kun je altijd een kopie maken van de map waar je de virtuele machine hebt staan, en dan pas aanpassingen doen, voor de zekerheid. Natuurlijk moet die virtuele machine dan niet gestart staan.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan