Probleem met voeding aan moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heh, helaas niet.
Ik woon ergens in het midden van nederland.
Maar ik zal het laten weten als ik hem aan de praat krijg.
Hij heeft niet zoveel:
1 gb harde schijf (haha)
RAM Geheugen weet ik niet aangezien ik hem nog niet heb op kunnen starten, maar het waren wel 4 blokjes. Helaas toen ik van kast wisselde pastte dat geheugen niet meer dus wellicht is dat het grootste probleem. Er zit wel een cd en floppie schijf in en ik heb er een 64mb video kaart in gedaan

Wat voor besturingssysteem wil je gaan gebruiken dan??

Windows 95 denk ik. Misschien dat ik ooit een groter HD koop maar dat moet ik nog maar zien ;) En als 95 het niet doet wordt het een DOS, hahahahaha.

Helaas.
Ik ging zoeken en vond ee nvoeding.
Ik ga hem aansluiten.
BOEM. Ik schroef hem open en jawel glaszekering gebroken.
En die zit er ook nog es ingesoldeert dus dat is zowat onmogelijk weer te vervangen.
Nu moet ik toch nog opzoek gaan naar een andere. Helaas.

Weet je zeker dat je hier mee verder wilt gaan :-).
Je kunt voor een appel en een ei een PCtje kopen (die werkt ;)) en Windows 98 of 2000 kan draaien.

Tsja, maar toch is het leuk een keer aan zo'n ding te knutselen. Doe ik trouwens voor de eerste keer. En voor de voeding is nog hoop, wellicht heb ik er vanavond nog wel eentje:)

Ik heb zo veel geluk.
Vandaag was mijn vader jarig en een kennis kwam ook.
Hij handelt in computer onderdelen.
Hij ging in zn auto kijken of er een Harde schijf en een voeding in lag.
Wat haalt hij eruit:
Een nieuwe computer.
Ben ik daar ook mooi klaar mee, alleen staat er linux op dus ik heb nog een hoop te doen ;)

Niet echt een wereldcomputer hoor. Hun hebben het aan mij gegeven zodat ik ermee kon ''knutselen'', en ze hadden er ook nog 2 harde schijfen bij gegeven.
In de computer zit een 40x cd station
Floppie station
7 gb hd en 200 mb geheugen. Niet slecht, en nu kan ik ook dingen doen met die andere 2 kasten :thumb:

Nou, heel veel plezier dan maar en lekker knutselen en ervaring opdoen!!

Dankjewel.
Ik ga ook nog proberen die computer van 1 euro 25 in elkaar te zetten maar eerst even windows installeren op dat nieuwe ding. Ik heb wel al heel veel verstand van computers (maak ook websites etc.) maar zo'n ding ombouwen was nieuw voor mij. En toen ik dat de eerste keer deed ging het me al aardig af dus ik ben tevreden. Ik had al een laptop en nu ook nog een normale computer erbij, die ik altijd nog kan verbouwen is super ;)
Ik zal nog wel eens een topic plaatsen als die 1e computer het doet ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan