Probleem met website (CSS denk ik)

Status
Niet open voor verdere reacties.

xenium

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
148
Ik probeer een website te maken met een 'dynamisch menu'.

Hetgeen ik nu heb: dokterskosten
Zoals je ziet, ziet het menu er niet uit (menu: algemeen, sis-kaart, ...)

Mijn menu zou er als volgend moeten uitzien: Menu. Hier is een mooi menu tevoorschijn gekomen.

Ik werk met PHP omdat ik verschillende stukken heb die steeds terugkomen en ik mijn vorige website ook zo gemaakt heb, enkel ik heb nu wat liggen prullen in mijn menu en dus ook mijn hoofding.
Mijn menu zou onder de blauwe boog moeten komen.

In onderstaand attachment heb ik het volgende toegevoegd: navigatie.php, index.php en style.css

Bekijk bijlage Probleem met website.zip

Kan ik ervoor zorgen dat voor de navigatie enkel gekeken wordt naar de style die in navigatie.php staat en niet in style.css?
Het heeft eerder vandaag gewerkt, maar ik weet niet meer hoe ik dit voor mekaar gekregen heb.

Alvast heel hard bedankt.

Groetjes,

xenium
 
vreemde navigatie pagina
neem aan navigatie het menu is stukje style wat dar in staat kun je gewoon bij styke zetten
tevens kun je die navigatsie.php
in je index.php in clude waar jij wil
om een div id main kun je nog posetie aan geven
zoals

#main {
padding-left:50px; //wil zeggen dat op iets op schuift
padding-top: 250px; // wil zeggen dat bij 20 px vanaf de boven kant naar beneden gaat
/*width:750px;*/
width:1000px;
color:#666666;
text-align:center;
margin:0 auto;
font-size:80%;
line-height:130%;
background-color:#FFFFFF;
}
en waar is de height vna main div

als div ergens plaat lijkt moijn oook makelijk om deze een postion mee te geven
kijk ees op google naar
postion ( left right absulut enze voort )
las j e er niet uit komt wil ik best helpen
 
Hallo,

Ik heb gewoon een template van internet gehaald, ik ben een echte leek op gebied van websites, maar mijn menu en bovenkant en footer zijn iets dat altijd hetzelfde moet zijn, dus vandaar dat ik dit in verschillende pagina's gestoken heb. Mijn oorspronkelijk menu xebe was een PHP menu.

Groetjes,

xenium
 
Laatst bewerkt:
Of kijk in mijn menu.zip uit een andere topic op Helpmij. Je hoeft je in deze css alleen met afmetingen en opmaak bezig te houden :D
Deze is cross-browser vanaf IE7 *

* als je vanaf menulevel 2 "width:auto;" gebruikt is hij cross-browser vanaf IE 8.
 
Laatst bewerkt:
In de bijlage vind je een opzetje. Omdat je vertical align voor je tekst wil heb ik gebruik gemaakt van display:table;
Dit is minder fraai, maar het werkt voor dit doel. Veel suc6.

**** Aanvulling
Extra bijlage toegevoegd met wat wijzigingen.
Er zitten sturctuur fouten in index.php zoals: /head vergeten, /div vergeten, div id=nav_wrapper vergeten, ? ipv ?php, enz.
Zet css altijd in de stylesheet en niet in de php. Anders weet je later niet meer waar je iets moet wijzigen.
Zet de css die vaker voorkomt in een class (bijv: ul class="nav") en de verschillen in een unieke id (bijv: div id="menu2")
Veel suc6 met de website :)
 

Bijlagen

  • menu-vert-align.zip
    1,2 KB · Weergaven: 9
  • Probleem met website edit.zip
    2,3 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan