probleem met weergave verkenner/explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

beseda

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2000
In de rechter helft van het scherm van de verkenner wordt de inhoud van de geopende map weergegeven. Er bestaan vier manieren waarop deze weergave kan plaatsvinden, in te stellen via het menu Beeld: grote pictogrammen, kleine pictogrammen, lijst of details. In deze laatste weergave bestaan behalve voor de bestandsnaam ook kolommen voor het bestandstype en de laatste bewerkingsdatum en -tijd.
In deze detailweergave blijft bij mij de rechter helft van het venster volledig leeg, de andere soorten weergaven functioneren wel.
Wie weet raad?
Alvast bedankt.
Anton

Ga eens naar detailweergave. Klik dan rechts op een kolom. Kan je daar kolommen aan en uit zetten?
In Windows XP kan het, probeer het eens.

In W98 kan dat niet. Dit stel ik nu vast op een andere pc waar de verkenner nog wel goed functioneert. Sterker nog: op de probleem-pc is de betreffende kolomindeling helemaal verdwenen.

Zou er dan niemand zijn die hier de oplossing voor weet? Dat kan toch niet...

beseda,

Waarschijnlijk zijn al je kolommen naar links geschoven.

Ga (in detailweergave) met je cursor ergens in de rechterkant van verkenner staan, houd de CTRL-toets ingedrukt en druk op "+" (het plusteken) in het numerieke eiland. Als het goed is zie je nu je kolommen weer.

gtz

Laatst bewerkt:
Geweldig Hendrik, ik heb de kolommen weer terug.
Nog twee vragen:
1. De kolommen staan nu in omgekeerde volgorde (grootte, datum, type, naam). Weet je ook hoe ik ze weer in de juiste volgorde kan krijgen?
2. Heb je enig idee hoe dit ontstaan kan zijn?
Alvast bedankt.
Anton

Ik weet niet hoe het ontstaan is, misschien handmatig door iemand?

Maar goed, je kunt zelf de kolommen naar links of rechts verplaatsen. Ga gewoon op een kolom staan en sleep hem naar de plaats waar je hem wilt hebben.

gtz

Ik zal het vast (onbewust) zelf hebben veroorzaakt, omdat ik de enige gebruiker ben.
Had al geprobeerd de kolommen met de rechtermuisknop te verslepen, wat niet lukte. Met links lukt het wel.
Dank je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan