suikerklontje
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 dec 2007
Goede avond iedereen,
De laatste tijd hebben wij steeds meer last van spam op het forum dat wij gebruiken. Om dit terug te dringen heb ik besloten om te bekijken of het mogelijk is een CAPTCHA in de registratie pagina te plaatsen. Na wat google werk vond ik Mod-Vc versie 1.0.0 Met deze versie kon ik een CAPTCHA plaatsen in het forum dat wij gebruiken. Wij gebruiken phpBB 2.0.22. Na het aanpassen van de standaard dingen volgens de guide ging ik het testen.
In de contrib map staat een vc_test.php om een random captcha te genereren of het werkt. Voor de duidelijkheid: Deze vraag betreft niet hoe ik de captcha moet inplementeren in me template. Zodra ik naar vc_test.php navigeer krijg ik niks te zien, zowel niet met firefox als IE.
Ik hoor jullie al denken, ondersteunt jullie server ook GD? Dit heb ik uitezocht en blijkt het geval te zijn:
Is er iemand die mij kan helpen hiermee. Ik krijg helemaal niks te zien, geen frame of random gegenereerde nummers.
Ook heb ik andere CAPTCHA scripts geprobeerd met exact hetzelfde resultaat.
Alvast heeeel erg bedankt voor jullie hulp!
p.s Ik ben geen PHP guru dus hoop dat jullie het een beetje in Jip en Janneke taal kunnen uitleggen
De laatste tijd hebben wij steeds meer last van spam op het forum dat wij gebruiken. Om dit terug te dringen heb ik besloten om te bekijken of het mogelijk is een CAPTCHA in de registratie pagina te plaatsen. Na wat google werk vond ik Mod-Vc versie 1.0.0 Met deze versie kon ik een CAPTCHA plaatsen in het forum dat wij gebruiken. Wij gebruiken phpBB 2.0.22. Na het aanpassen van de standaard dingen volgens de guide ging ik het testen.
In de contrib map staat een vc_test.php om een random captcha te genereren of het werkt. Voor de duidelijkheid: Deze vraag betreft niet hoe ik de captcha moet inplementeren in me template. Zodra ik naar vc_test.php navigeer krijg ik niks te zien, zowel niet met firefox als IE.
Ik hoor jullie al denken, ondersteunt jullie server ook GD? Dit heb ik uitezocht en blijkt het geval te zijn:
PHP:
array(12) { ["GD Version"]=> string(27) "bundled (2.0.34 compatible)" ["FreeType Support"]=> bool(true) ["FreeType Linkage"]=> string(13) "with freetype" ["T1Lib Support"]=> bool(false) ["GIF Read Support"]=> bool(true) ["GIF Create Support"]=> bool(true) ["JPG Support"]=> bool(true) ["PNG Support"]=> bool(true) ["WBMP Support"]=> bool(true) ["XPM Support"]=> bool(true) ["XBM Support"]=> bool(true) ["JIS-mapped Japanese Font Support"]=> bool(false) }
Ook heb ik andere CAPTCHA scripts geprobeerd met exact hetzelfde resultaat.
Alvast heeeel erg bedankt voor jullie hulp!
p.s Ik ben geen PHP guru dus hoop dat jullie het een beetje in Jip en Janneke taal kunnen uitleggen

Laatst bewerkt door een moderator: