Probleem met wifi adapter op laptop, geen verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karin12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2014
Hallo,

De situatie is als volgt: de microsoft virtual wifi miniport adapter #2 geeft aan dat hij niet verbonden is, de andere (atheros) wifi adapter wel. Mijn laptop is ook het enige mobiele apparaat dat geen verbinding kan maken. Alle drivers heb ik al geüpdatet, geen effect. Ook op advies van mijn internet provider heb ik een aantal instellingen van het modem veranderd, ook geen effect.

In het netwerk centrum wordt ons thuisnetwerk als 'onbekend openbaar netwerk' aangegeven, ook als ik die status verander naar thuisnetwerk blijft de status 'onbekend' staan. Het netwerk word dus wel gedetecteerd, maar kan geen verbinding met internet maken.

Alles is al een keer opnieuw opgestart, als jullie me niet kunnen helpen is mijns insziens de enige optie nog laptop terug naar fabrieksinstellingen?

Alvast bedankt

Je kunt proberen het profiel (het geheel van instellingen) van het draadloze netwerk te verwijderen en vervolgens opnieuw proberen verbinding te maken met het netwerk, waarbij er een nieuw profiel wordt aangemaakt.

Let op: zorg dat je beschikt over de beveiligingscode van de router voordat je hieraan begint! Deze staat meestal onderop het modem of in de gebruiksaanwijzing van de modem/ISP.

Ga hiervoor naar Start en typ "cmd.exe". Druk vervolgens op CTRL+SHIFT+ENTER en bevestig met "Ja".
Typ de opdracht "netsh wlan show profiles", zonder de dubbele aanhalingstekens en druk op ENTER. Je krijgt nu een lijst van alle draadloze netwerkprofielen op de pc.
Typ vervolgens de opdracht "netsh wlan delete profile name="<vul hier de naam van je draadloze netwerk in>"" en druk op ENTER.
Probeer, nadat je dit hebt gedaan, opnieuw verbinding te maken met het netwerk.

Als het bovenstaande niet heeft gewerkt, probeer dan eens of je verbinding met internet kunt maken door de pc op de router aan te sluiten via een UTP-kabel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan