probleem met windows installer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rammelaar

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2003
Ik gebruik XP, SP2.

Als ik excel open, komt windows installer office 2000 premium te voorschijn. Erg irritant. Het gebeurt soms ook als ik ik op een foto klik op een website.

Het gekke is dat ik office XP (2002) heb (legaal). Dat er naar 2000 gevraagd wordt, is dan toch raar?!

Ik heb toch maar de office XP-cd geladen, maar daarop vindt de pc niet het benodigde bestand (iets met MRI). Wat moet ik doen?

Ik dacht zelf om Office te laten repareren (is volgens mij hetzelfde als in de origine stand terugbrengen). Maar betekent dat meteen dat ik al mijn huidige instellingen kwijtraak?

sinds een week, ik heb volgens mij niks geks geinstalleerd de laatste tijd...

en heb je wel alle functies van office geinstalleerd en ook gebruikt?Zou voor alle zekerheid een scan doen met ewido.net om spyware uit te sluiten.

Als je ervan overtuigd bent dat je alles van Office2000 gedeïnstalleerd hebt (dus niet nog een onderdeel gebruik ervan, zoals Outlook2000 bijv.) dan zou je een poging kunnen doen met de volgende link van Microsoft

hier

Er wordt gewaarschuwd dat je evt. de Windows Installer kwijtraakt in het proces. Download en installeer die dan opnieuw via deze link voor W2000, WinXP en W2003

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als ik Excel opstart, verscjijnt de Installer.
Die wil Word 2002 (????) configureren en geeft aan daarvoor een bestand nodig te hebben van de office-schrijf. Het gaat om WORDRET.MSI.

Als ik mijn officeschijf laad, kan de pc het bestand niet vinden.

Ik heb wel eens gehoord dat Office XP hetzelfde is als Office 2002. Pin me er niet op vast... En zoek anders op *.msi op de cd-rom.

Tijs.

drie msi-files gevonden, waaronder STDRET.msi, maar niet die ik zocht

Heb je misschien (achteraf) nog proofing tools for Office geïnstalleerd?

//edit: Lees ook dit bericht: hier
Het lijkt SP3 voor Office XP gerelateerd te zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik geloof dat ik laatst de nieuwe spelling van microsoft heb gedownload.
verder in het verleden wel powertoys van MS geinstalleerd van de Office XP-cd

PS Office XP is idd hetzelfde als 2002

Ik dacht zelf om Office te laten repareren (is volgens mij hetzelfde als in de originele stand terugbrengen). Maar betekent dat meteen dat ik al mijn huidige instellingen kwijtraak? Wat doet het bv met de mailtjes in Outlook?

Met je documenten/e-mail etc. gaat niets gebeuren... Ook je instellingen blijven gewoon bewaard, voorzover die geverifieerd er 'gezond' uitzien volgens het installatieprogramma.

Succes,

Tijs.

Als ik het beter niet kan doen, moet je het maar zeggen hoor...
Zijn er andere risico's aan verbonden. Heeft het sowieso wel nut, denk je?

Of het nut heeft weet ik niet. Het wordt in die Microsoft link aanbevolen als mogelijke methode om het probleem te fixen, dus ik zou het wel doen.

Daarna bij http://office.microsoft.com via Officeupdate de laatste updates/servicepacks etc. installeren.

Tijs.

ik weet niet of het al gelukt is maar...

ik had dat eerst ook maar dat lag aan een verkeerde update van office.

heb toen alle updates van office er afgegooied en geen problemen meer

stel je kiest toch voor dat repareren kun je je mail wel in veiligheid stellen

hier staat je adderessen boek;

C:\Documents and Settings\naam\Application Data\Microsoft\Address Book

en hier je mail;

C:\Documents and Settings\naam\Local Settings\Application Data\Identities\{13559A04-E3ED-4585-9B05-942C93FDBD71}\Microsoft\Outlook Express

kijk maar wat je doet

sterkte.

kijk maar wat je doet

sterkte.

De mappen waar je naar verwijst zijn de mappen voor Outlook Express, niet die van Office.

Verder bedankt voor je tips m.b.t. de updates van MS Office.

Tijs.

updates van office weghalen, hoe doe ik dat?

ik denk via config. scherm /software en dan selecteren, maar ik heb geen idee welke ik moet selecteren...

Vink in het Software gedeelte van Configuratiescherm (is ergens midden boven) Updates Weergeven aan.

Je zou die updates dan moeten zien staan onder Microsoft Office XP, dus bij de M.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan