probleem met windows live mail

  • Onderwerp starter Onderwerp starter odes
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

odes

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Berichten
27
Hallo,
ik heb een upc account. De emailadressen werken prima.
inkomende mail = pop3.upcmail.nl
uitgaande mail= smtp.upcmail.nl

Nu heb ik 2 domeinnamen. De eerste werkt geruime tijd, en doet het prima
Echter de 2e, net nieuw werkt niet.

Beide domeinen namen staan op:
inkomende mail: mail.domeinnaam.nl
Uitgaande mail: mail.domeinnaam.nl

Hoe kan het dat domeinnaam 1 wel werkt, en 2 niet?
Ik ben al van poort veranderd van 25 naar 587 , maar niets helpt.

Als ik de uitgaande mail verander naar smtp.upcmail.nl kan ik wel mail versturen, maar binnenhalen lukt niet.
Iemand raad voor mij?

gr, Odes
 
Wat bedoel je met "Ik heb 2 domeinnamen" ?
.....@domeinnaam1.nl en .....@domeinnaam2.nl

Wordt er naar beide domeinnamen mail gestuurd ?

Welke foutmelding krijg je precies ?

Groeten Marcel
 
Wat bedoel je met "Ik heb 2 domeinnamen" ?
.....@domeinnaam1.nl en .....@domeinnaam2.nl

Wordt er naar beide domeinnamen mail gestuurd ?

Welke foutmelding krijg je precies ?

Groeten Marcel


Hi Marcel,
Op 1 pc worden nu beide domeinnamen binnengehaald, om het te testen. Maar op een andere pc (thuisnetwerk) alleen degene die het niet doet. Ik heb inderdaad 2 domeinnamen, zoals je aangeeft.
De melding die ik krijg is:

Voor het account domeinnaam (info) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Het verbinding maken met de server is mislukt.

Server: 'mail.domeinnaam.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0E
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee
Socket-fout: 10060


Uiteraard staat op naam van de domeinnaam de domeinnaam.
Ik heb heel internet afgezocht, kom deze fout-id veel tegen, maar krijgt het niet opgelost.

gr, Odes
 
Wat bedoel je met "Ik heb 2 domeinnamen" ?
.....@domeinnaam1.nl en .....@domeinnaam2.nl

Wordt er naar beide domeinnamen mail gestuurd ?

Welke foutmelding krijg je precies ?

Groeten Marcel


Hi Marcel,
Op 1 pc worden nu beide domeinnamen binnengehaald, om het te testen. Maar op een andere pc (thuisnetwerk) alleen degene die het niet doet. Ik heb inderdaad 2 domeinnamen, zoals je aangeeft. van beide domeinen wordt de mail binnengehaald.
UPC heeft werkzaamheden gehad, en ik heb hen gebeld, ligt uiteraard niet aan hun ;)
Maar vreemd blijft dat @domeinnaam1.nl wel de mail binnen komt en kan versturen maar van @domeinnaam2.nl niet....

De melding die ik krijg is:

Voor het account domeinnaam (info) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Het verbinding maken met de server is mislukt.

Server: 'mail.domeinnaam.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0E
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee
Socket-fout: 10060


Uiteraard staat op naam van de domeinnaam de domeinnaam.
Ik heb heel internet afgezocht, kom deze fout-id veel tegen, maar krijgt het niet opgelost.

gr, Odes
 
a. dat je voor uitgaande mail normaal gesproken óf de SMTP-server van je provider gebruikt óf een SMTP-server 'die hoort bij je domeinnaam', maar dan op een andere poort dan 25 (en evt. met authenticatie en encryptie verplicht) is normaal: Alle NL providers blokkeren SMTP-verkeer (=poort 25) naar alles behalve hun eigen SMTP-servers.
b. Die socket error geeft aan dat (1 van de 2 of beiden):
i. De naam mail.domeinnaam.nl niet op te lossen is naar een ip-adres (oftewel: dat die op Internet 'niet bestaat').
ii. De mailserver mail.domeinnaam.nl zélf een (firewall/programmatuur)probleem heeft. Bel de beheerders van de server mail.domeinnaam.nl op en vraag of er problemen zijn.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan