Probleem met Windows Live Messenger.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fransert

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Berichten
16
Ik was vorige week zeer verheugd toen ik na lang wachten eindelijk mijn HTC P4350 terug kreeg van de Vodafone reparatie service.

Nadat gekeken was dat alles werkte konden we eindelijk weer aan de slag. Na het installeren van wat applicaties op het apparaat dachten we even op MSN te gaan.
Dit lukte in de eerste keer nog wel, maar na deze eerste keer helaas niet meer.

Telkens wanneer ik nu wil aanmelden op de server van Windows Live Messenger krijg ik de foutmelding "Er is een probleem met de server. Probeer het later opnieuw."

Ook al probeer ik het 100x ik kan geen verbinding meer krijgen met de service.

Ik zit dus aangesloten bij het Vodafone netwerk en de GPRS instellingen zijn goed. De IE op de telefoon werkt ook gewoon dus aan de internetinstellingen zal het niet liggen.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Of is hier een hele makkelijke oplossing voor, bij de Vodafone helpdesk werd ik eigenlijk heel makkelijk afgewimpeld. De service medewerker gooide het maar op me internetinstellingen want wist niet waar het anders aan kon liggen.

Ik zie ook dat floriz in ditzelfde forum ook het probleem had. Ik zou graag willen vragen hoe het precies opgelost is...
 
Laatst bewerkt:
Vodafone blokkeert gebruik Live Messenger

Frans,

Vorige week werkte het na een melding aan de Vodafone support desk en Microsoft support weer korte tijd. Maar sinds vrijdag middag kreeg ik weer dezelfde melding als jij aangeeft.
Dit weekend heb ik van Microsoft antwoord gehad over het probleem.
Zij hebben het probleem al vaker gemeld gehad.
Wat zij vreemd vonden was dat alle meldingen van mensen kwamen die Vodafone klant waren.
Waarschijnlijk treft het dus alleen gebruikers die gebruik maken van Vodofone. Zelf heb ik Vodafone prive, dus maak verbinding met live.vodafone.nl
Ik weet nog niet of mensen die gebruik maken van office.vodafone.nl hetzelfde probleem hebben.

Het heeft misschien zin het probleem toch nogmaals bij Vodafone te melden!?

Florisz
 
Ik maakt ook gebruik van prive van vodafone.
Gewoon connecten via live.vodafone.com.

Wat was er veranderd waardoor het tijdelijk wel werkte want dat is natuurlijk vrij vreemd als het aan vodafone gelegen heeft.

Ik heb ook geprobeerd te overleggen met de medewerker van Vodafone maar daar kwam niet echt veel nuttigs uit helaas.

Ik vond het al een vreemd probleem want een vriend van mij kon op dat zelfde ogenblik wel gewoon inloggen. Zelfde telefoon, zelfde versie software alleen een andere provider.

Ik heb het probleem nu bij vodafone gemeld via de email en ook een verwijzing naar deze pagina gedaan.
Meteen duidelijk dat er ook meerdere mensen last hebben van dit probleem.
Als er nog meer mensen zijn die last hebben zou ik ze graag op willen roepen om hier een berichtje te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Live messenger Windows Mobiel probleem met de server

Antwoord van Microsoft na eerste melding: (hierna heeft t wel een paar dagen weer gewerkt, soms na paar keer opnieuw proberen)

Bedankt dat je contact opneemt met MSN Mobile Support.
Mijn naam is Laya en ik begrijp dat je problemen ondervindt met het openen van Windows Live Messenger op je mobiele toestel.
Ik begrijp hoe vervelend dit voor je is en ik bied je mijn verontschuldigingen aan voor enige ongemakken.
Ik heb je probleem nagekeken samen met onze Product Specialist en we willen je vragen om ons na 24 uur ons e-mail te beantwoorden, als het probleem zich nog steeds voordoet.
Bedankt dat je MSN Mobile gebruikt. Mocht je verder nog problemen ondervinden, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,

Laya
MSN Mobile Support

-- Antwoord afgelopen zaterdag:

Bedankt dat je nogmaals contact opneemt met Windows Live Mobile Support.
Ik begrijp dat je problemen ondervindt met het verkrijgen van toegang tot Windows Live Messenger op je mobiele telefoon.
Ik begrijp hoe vervelend dit voor je is en ik bied je mijn verontschuldigingen aan voor enige ongemakken.
We hebben al meer meldingen binnen gekregen over hetgeen waar jij ook problemen mee ondervindt. Helaas is het nog niet helemaal duidelijk wat de oorzaak hiervan is. Wel weten wij dat tot nu toe alleen klanten met Vodafone als provider er last van hebben.
Ik raad je aan om ook contact op te nemen met je provider van je mobiele telefoon.
Je kan altijd reageren op deze e-mail, wil je weten of we al wat meer weten over het probleem. Helaas kunnen we niet aangeven in welk tijdsbestek de juiste oplossing beschikbaar is.
Mijn excuses voor het ongemak.
Bedankt dat je Windows Live Mobile gebruikt. Mocht je verder nog problemen ondervinden, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,

Laya
Windows Live Mobile Support

------------------------------------------

Floris
 
Het probleem lijkt dus echt bij Vodafone te liggen.
Al wordt het nog steeds niet echt duidelijker erdoor.

Gebruik jij de voorgeinstalleerde versie van windows live messenger?
Of gebruik jij de VF messenger? (hier wordt uitgebreid over verteld op de vodafone website maar kan ik eigenlijk verder nergens downloaden om te testen).
 
irritant dus

ik heb hier ook last van, ik wordt er ook aardig gefrustreerd van aangezien ik deze telefoon met dit abonnement en blox genomen heb om te kunnen msn-en.
ik heb ook met die Laya gemaild en die stuurde mij diezelfde mailtjes ook.

Laya weet niet wat r aan de hand is en vodafone ook niet... maar vodafon vertelde me wel dat zij ook van microsoft afhankelijk met dit probleem, wat op zich best gek is aangezien andere providers wel gewoon kunnen inloggen

Wat mij wel opgevallen is is dat toen livemessenger bij mij nog gewoon werkte ik een 3g verbinding had, sinds hij t niet doet is t een hsdpa-verbinding. Toen ik dit die Laya meldde wist ze ook niet wat ze daar mee moest....

ik hoop wel dat t snel opgelost wordt in ieder geval... ik kan me nu helemaal niet meer aanmelden, int begin van t probleem lukte t nog net na een paar keer proberen
 
Laatst bewerkt:
Live messenger Windows Mobiel probleem met de server

Ik heb t een aantal maanden probleem loos gebruikt op zowel GPRS als UMTS en HSDPA!
Gewoon met de standaard Messengers die bij WM5 en WM6 geleverd worden.

Van de ene op de andere dag kwamen de problemen. Vorige week heeft t ook nog tot vrijdag middag gewerkt.

Als je t mij vraagt hebben ze bij Vodafone gewoon wat poorten dichtgegooid.
In het begin van de problemen dan kon ik soms na een aantal keer opnieuw proberen toch weer inloggen. Maar nu lukt het na tig keer nog niet.

floris
 
Nou, dan doet vodafone of ze gek zijn.
ik heb namelijk dit mailtje gekregen:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Dit probleem ligt inderdaad bij MS. wij hebben ook dit probleem
opgemerkt, maar zijn volledig afhankelijk van hun op dit op te lossen.

Heeft u nog vragen over dit antwoord, neem dan contact met ons op via
telefoonnummer 1200, optie 3, optie 3. Wij zijn iedere dag van 7.00 uur
's ochtends tot 23.00 uur 's avonds bereikbaar.

Met vriendelijke groet,

Richard Hupkens


Dus wat moet je daar nou weer mee?

Bij mij werkte t donderdag 2 weken geleden al niet meer, toen 6 dagen met veel moeite en nu idd sinds vrijdag helemaal niet meer....

We schieten iig nergens wat mee op. vodafone heeft waarschijnlijk een standaard emailtje dat ze iedereen sturen en Laya lijkt ook uit n computer te komen.
 
Vanmiddag gesproken met een medewerker van Vodafone.
Hij erkende eindelijk dat er problemen waren met het WLM netwerk en dat hij daar vandaag een mailtje over had gehad.

Vodafone heeft het probleem doorgestuurd naar MS want daar zou de fout liggen.

Over een eventueel duur van de "storing" is nog niks bekend.

Hopen dat dit maar snel verholpen is. Ik vind het toch een van de grote pluspunten van mijn Windows Mobile toestel en dan werkt het niet.
 
windows live

hoi,
zelde problemen hier.
Maar wat ik niet begrijp is het volgende:
Als het aan het netwerk van Vodafone ligt, waarom werkt het dan niet als ik draadloos aan mijn internet verbinding thuis hang?

MCSE
 
hoi,
zelde problemen hier.
Maar wat ik niet begrijp is het volgende:
Als het aan het netwerk van Vodafone ligt, waarom werkt het dan niet als ik draadloos aan mijn internet verbinding thuis hang?

MCSE

Is dit ook het gevals als je de simkaart verwijderd uit het toestel?
Dat er dus helemaal geen verbinding meer is met het vodafone netwerk.

Ik heb dit zelf nog niet uitgetest, maar dan lijkt het me dat er een fout zit in de firmware van vodafone of iets dergelijks.
Toch blijf ik het raar vinden dat het probleem vooral bij Microsoft neer wordt gelegd.
 
Vanmiddag gesproken met een medewerker van Vodafone.
Hij erkende eindelijk dat er problemen waren met het WLM netwerk en dat hij daar vandaag een mailtje over had gehad.

Vodafone heeft het probleem doorgestuurd naar MS want daar zou de fout liggen.

Over een eventueel duur van de "storing" is nog niks bekend.

Hopen dat dit maar snel verholpen is. Ik vind het toch een van de grote pluspunten van mijn Windows Mobile toestel en dan werkt het niet.

sterker nog! wlm IS de reden dat ik dit toestel en abo heb genomen...
Vodafoen en Ms kunnen het ook niet meer ontkennen want iedereen klaagt erover.
ik zal es uitzoeken hoe t zit met de blox en alles, ik bedoel ik betaal ervoor dus ik wil ook dat alles werkt, (geen half product leveren en t volle pond in rekening brengen)

ik heb op de site van kassa een forum gestart, hopen dat daar ook wat reacties op komen.
 
Is dit ook het gevals als je de simkaart verwijderd uit het toestel?
Dat er dus helemaal geen verbinding meer is met het vodafone netwerk.

Ik heb dit zelf nog niet uitgetest, maar dan lijkt het me dat er een fout zit in de firmware van vodafone of iets dergelijks.
Toch blijf ik het raar vinden dat het probleem vooral bij Microsoft neer wordt gelegd.


Hey..
Ik heb hetzelfde probleem en ook met vodafone en microsoft (HTC S710)gemailt en gebelt, met dezelde reacties als jullie waarmee ik dus niets mee opschiet..
Ik heb mijn simkaart verwijdert en mijn mobiel opnieuw opgestart, toen via WIFI msn opgestart en ging alles goed zonder problemen. Daarna weer mijn simkaart toegevoegt en toen deed msn het wel weer via GPRS, de vraag alleen hoelang mijn mobiel dit volhoudt... Ik zal later nog een keer posten om dit te melden of mijn mobiel het nu volhoud...

Greetz Flex
 
ik heb op de site van kassa een forum gestart, hopen dat daar ook wat reacties op komen.

Heb je toevallig ook een link naar het topic op het kassa forum?
Vodafone weet ook al dat dit topic bestaat heb ik meegestuurd in een mailtje zodat ze ook kunnen bekijken wie en hoeveel mensen er problemen mee hebben.
 
Live messenger Windows Mobiel probleem met de server

Heb zonder Vodafone verbinding getest via Activesync (USB en Bluetooth) en via Wifi.
Alle zonder problemen.

Florisz
 
Het is dus blijkbaar geen fout in de software die voorkomt dat er een verbinding gemaakt kan worden.

Zodra ik thuis ben ga ik ook maar eens proberen of het wel werkt via de Wi-Fi verbinding. Ik had het gisteren ook al geprobeerd maar dat was met de simkaart nog aanwezig en toen werkte het niet.

Zou het niet zo kunnen zijn dat net zoals bij de SMTP server van Vodafone (die tijdelijk geblokeerd werd door hotmail vanwege spam) de msn connectie geblokeerd is?
 
Msn

Ja, kan!
MSN gebruikt poorten 6891 - 6901
Echter, wanneer je verbinding af en toe wel doet maat meestal niet kan dit niet het geval zijn.
Als de poorten dicht staan staan ze dicht en kun je ook niet "soms"verbinden.
De vodafone chip verwijderen ga ik vannavond nog testen.
Ik laat het later wel weten wat het resultaat is.

Trouwens ik heb Vodafone gisteren gebeld.
Er werd meteen gezegd "Ja meneer het proleem is bekend er bellen meer mensen" maar er wordt geen datum genoemd waar ze naar streven het op te lossen.
KASSA, da`s een goeie manier dus iedereen zou daar eigenlijk ff moeten posten ga ik ook doen.:p
 
Skype

Trouwens,
Skype mobile werk wel via vodafone.
Hiermee kun je niet alleen kletsen maar ook chatten.
Als je de mensen waarmee je wilt chatten even skype laat installeren op de pc is dit een goed alternatief voor de tijd die vdfn nodig heeft haar werk te doen

http://www.skype.com/mobile/

:D
 
Trouwens,
Skype mobile werk wel via vodafone.
Hiermee kun je niet alleen kletsen maar ook chatten.
Als je de mensen waarmee je wilt chatten even skype laat installeren op de pc is dit een goed alternatief voor de tijd die vdfn nodig heeft haar werk te doen

http://www.skype.com/mobile/

:D

Helaas staat in de vodafone voorwaarden dat je Skype (voip) niet mag gebruiken. Anders hebben ze weer een reden om een dikke rekining te sturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan