Probleem met Windows Live Messenger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
wordt t eigenlijk wel zat

ik heb skype ook op mn s730 geinstalleerd maar gebruik t niet...
ik wil gewoon WLM weer aan de praat krijgen, anders mogen ze mn hele abonnement bij hun ook gewoon ergens steken waar de zon niet schijnt.... ik heb er 10 euro voor over om te kunnen msn-en dus moet t werken. morgen duurt t al 2 weken en je hoort of ziet niks van ms of vodafone, behalve als je hun mailt of belt en dan wordt je met n standaard-mail/antwoord t bos ingestuurd.

Het is in iedergeval zeker dat ze er mee bezig zijn.
Het alleen wel netjes geweest als vodafone er zelf melding van had gemaakt maarja is nu al gebeurd natuurlijk.

Ik hoop dat vodafone gepaste compensatie doet voor dit probleem als ik 10 euro in de maand betaal en het daarvan de helft van de tijd niet kan gebruiken ga ik ook niet de volledige 10 euro betalen.

Live messenger Windows Mobiel WEL aanmelden!

Nav de meldingen dat het wel weer werkt nadat je je sim kaart hebt verwijderd heb ik t nog even grondig bekeken.

Sim kaart heb ik nog nooit verwijderd, maar;
- Wat ik gisteren gedaan heb is de GPRS verbinding geblokkeerd. (live.vodafone.com veranderd in live.vodafone.ccc)
- Via Wifi geprobeerd te verbinden. HELAAS kreeg ik dezelfde foutmelding.
- Toen mn telefoon in vliegtuigmodus gezet.(dus alleen windows mobile zonder phone functie)
Opnieuw kreeg ik dezelfde melding. 'probleem met de server...'

- In vliegtuimodus mn hele smartphone gesoftreset.
- Na opnieuw opgestart in vliegtuigmodus via wifi wel in kunnen loggen.
- Daarna telefoon functie aangezet en GPRS settings goedgezet.
Bleef steeds online
- Daarna Wifi verbining verbroken.
Bleef steeds online.

- Als test even de messenger helemaal afgesloten en opnieuw opgestart.
Kon na lang wachten inloggen en ben tot nu toe nog steeds online.

Als het zo is dat de volgende poorten gebruikt worden(in volgorde):
(zie eerdere posting)
> MSN gebruikt poorten 6891 - 6901
Kan ik me voorstellen dat de Messenger deze poorten allemaal afgaat en als het niet lukt de melding geeft dat er een 'probleem met de server..' is. Als je dan over gaat naar bv een Wifi verbinding zal die nog steeds niet kunnen verbinden want hij heeft gelogd dat eerder genoemde poorten niet beschikbaar zijn....
(hetzelfde krijg je als je bv Live Messenger op de PC in je firewall blokkeerd. Je ziet Live Messenger dan achtereenvolgens steeds een opvolgend poort nummer proberen en uiteindelijk geeft ie op.)

Dus tip voor iedereen met dit probleem:
- Zet je telefoon in vliegtuigmodus.
- Soft reset je telefoon (helemaal uit en weer aan.(geen hard reset!)
- Verbind je telefoon via Wifi, of USB(activesync) zo dat je met je smartphone via deze verbinding op internet kan
- Start Live messenger op je mobiel en log in.
- Zet je telefoonfunctie weer aan (met vodafone internet natuurlijk aan)
- Verbreek de Wifi of USB verbinding.
Als t goed is blijf je online.
- Nu kan je als t goed is ook weer afmelden en aanmelden

Floris

Laatst bewerkt:
Hoe kom je er ook achter om dit te proberen?

Op het moment dat ik thuis kom ga ik het allemaal testen, op dit moment nog op me werk. Zou wel ideaal wezen als je dan natuurlijk kan blijven af en aanmelden zonder dat je je wifi weer op hoeft te starten.

Florisz alvast bedankt :D

Ik was vorige week zeer verheugd toen ik na lang wachten eindelijk mijn HTC P4350 terug kreeg van de Vodafone reparatie service.

Nadat gekeken was dat alles werkte konden we eindelijk weer aan de slag. Na het installeren van wat applicaties op het apparaat dachten we even op MSN te gaan.
Dit lukte in de eerste keer nog wel, maar na deze eerste keer helaas niet meer.

Telkens wanneer ik nu wil aanmelden op de server van Windows Live Messenger krijg ik de foutmelding "Er is een probleem met de server. Probeer het later opnieuw."

Ook al probeer ik het 100x ik kan geen verbinding meer krijgen met de service.

Ik zit dus aangesloten bij het Vodafone netwerk en de GPRS instellingen zijn goed. De IE op de telefoon werkt ook gewoon dus aan de internetinstellingen zal het niet liggen.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Of is hier een hele makkelijke oplossing voor, bij de Vodafone helpdesk werd ik eigenlijk heel makkelijk afgewimpeld. De service medewerker gooide het maar op me internetinstellingen want wist niet waar het anders aan kon liggen.

Ik zie ook dat floriz in ditzelfde forum ook het probleem had. Ik zou graag willen vragen hoe het precies opgelost is...

Op dit moment werkt MSN Messenger en Live Messenger op sommige toestellen niet. Dit is niet de bedoeling, en we onderzoeken nu samen met Microsoft de oorzaak van het probleem. Er is in ieder geval geen enkele sprake van blokkades op MSN diensten of Live Messenger door Vodafone, zoals door sommige posters geopperd wordt.

Zodra de oorzaak gevonden is en belangrijker, het mogelijk manco hersteld, laten we dat direct weten. Uiteraard hopen wij dat jullie snel weer kunnen chatten via MSN.

Onze excuses voor het ongemak.

Richard
Vodafone Webrelations

ik heb t geprobeerd en hij bleef idd online toen ik de usb kabel eruittrok, maar toen ik me afmeldde kon ik me niet meer opnieuw aanmelden... balen dus

Trouwens mischien iets waar het aan kan liggen.

Hebben jullie allemaal een simlock vrij toetsel en software gelocked?

Ik heb mijn HTC via vodafone gekregen en staat dus ook de vodafone software op.

Nav de meldingen dat het wel weer werkt nadat je je sim kaart hebt verwijderd heb ik t nog even grondig bekeken.

Sim kaart heb ik nog nooit verwijderd, maar;
- Wat ik gisteren gedaan heb is de GPRS verbinding geblokkeerd. (live.vodafone.com veranderd in live.vodafone.ccc)
- Via Wifi geprobeerd te verbinden. HELAAS kreeg ik dezelfde foutmelding.
- Toen mn telefoon in vliegtuigmodus gezet.(dus alleen windows mobile zonder phone functie)
Opnieuw kreeg ik dezelfde melding. 'probleem met de server...'

- In vliegtuimodus mn hele smartphone gesoftreset.
- Na opnieuw opgestart in vliegtuigmodus via wifi wel in kunnen loggen.
- Daarna telefoon functie aangezet en GPRS settings goedgezet.
Bleef steeds online
- Daarna Wifi verbining verbroken.
Bleef steeds online.

Floris

Bij mij lukt het nu wel om aan te melden, maar hij geeft aan dat er geen mensen online zijn. terwijl ik met 100% zekerheid weet dat er wel mensen online zijn.

Nog steeds problemen dus. Al zijn al me contacten wel gesyncd nu.

mijne is niet gelocked, ik heb m net 3 weken of zoiets. los gekocht en daarvoor had ik n s710 die ook niet gelocked was....
maar daar kan t niet aan liggen denk ik

Op dit moment werkt MSN Messenger en Live Messenger op sommige toestellen niet. Dit is niet de bedoeling, en we onderzoeken nu samen met Microsoft de oorzaak van het probleem. Er is in ieder geval geen enkele sprake van blokkades op MSN diensten of Live Messenger door Vodafone, zoals door sommige posters geopperd wordt.

Zodra de oorzaak gevonden is en belangrijker, het mogelijk manco hersteld, laten we dat direct weten. Uiteraard hopen wij dat jullie snel weer kunnen chatten via MSN.

Onze excuses voor het ongemak.

Richard
Vodafone Webrelations

Helaas is dat niet zo. Ik heb een T-mobile abbo ook, en die werkt Perfect (3 weken geen probleem). Vodafone simkaart er in, en alleen maar problemen. T-mobile er weer in, en je raad het niet! Hij deed het weer. Dus weer de vodafone kaart er in, en ja hoor. Dood!.
Wordt er echt gek van!

Nieuw bericht Vodafone

Ook ik ben al enige tijd bezig om deze mysterie opgelost te krijgen :mad:
Ik krijg nu net de volgende mail:

Hartelijk dank voor uw e-mail. Op dit moment blijkt er een storing met MSN Messenger en Live Messenger op sommige toestellen. We onderzoeken samen met Microsoft de oorzaak vanhet probleem. Dit is een technisch probleem, er is absoluut geen sprake van een blokkade op Live Messenger of MSN diensten van onze kant. Wij proberen dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. Helaas is compensatie niet mogelijk. Onze excuses voor het ongemak. Wij wensen u fijne feestdagen en een gelukkig 2008!

Dusss...compensatie niet mogelijk! :confused:
Ik denk dat ik mijn betaling van 9,50 ook niet mogelijk maak..:p

Dusss...compensatie niet mogelijk! :confused:
Ik denk dat ik mijn betaling van 9,50 ook niet mogelijk maak..:p

IDD.... dat snap ik ook niet.. .. .. .. dus we moeten betalen voor iets waar we geen gebruik van kunnen maken?
nu weet ik wel dat t internet wel werkt e.d. maar ik heb liever dat tijdelijk overhoop dan msn... en je betaald om van ALLE diensten gebruik te kunnen maken...
of ben ik gek?

trouwens, ik hoef geen compensatie, ik wil gewoon dat alles weer werkt... als t niet lukt zitten we voorlopig zonder met al die feestdagen werkt niemand.

DNS mischien

Ik heb een idee. Kan het mischien de DNS bij vodafone zijn, die naar een bepaalde MSN server point die niet vaak werkt. Dat verklaart dat je de toestel simkaart moet verwijderen en rebooten voordat het weerk probleemloos werkt, want de DNS cache moet leeg. Zodra het goede adres erinstaat in de doet de simkaart erin, dan blijkt het gewoon weer te werken, totdat hij de DNS gaat verversen, of na een reboot dan heb je weer pech.

Ik weet niet hoe je een ping kan doen of Netstat kan doen op een Windows mobile 6??? Want dan kan ik het precies uitzoeken.

het si me nu dus gelukt om in te loggen via een onbeveilgde wifiverbinding die k toevallig oppikte, ben nu al sinds gistermiddag rond 15.30 online..... maar nu durf ik me dus niet meer af te melden hahaha

Via wifi werkt het idd nu ook goed bij mij, en kan daarna ook wel werken via gprs maar als ik me afmeld moet ik hetzelfde dingetje weer halen.

Beetje omslachtig allemaal. Maar goed het zou op deze manier wel makkelijker moeten zijn om problemen te vinden voor MS.

In iedergeval kan er nu gebruik gemaakt worden van WLM al is het nog steeds niet ideaal natuurlijk ;)

Vodavone

Hallo medegebruikers.
Nog steeds de zelfde problemen en fodavone geeft niet thuis.
Geen enkele uitspraak over hoe lang het gaat duren voordat de storing wordt opgeheven.
Dat men nu bij fodavone zegt dat een compensatie niet mogelijk is kunnen ze wel zeggen maar we hebben er mijns inziens wel degelijk rewcht op.
Ik heb de HTC TYNT 2 aangeschaft om te kunnen msn`nen en nergens anders voor.
Dit heb ik ook gemeld bij Bel comapny waar ik het abo heb genomen.
Ze wijzen naar Fodavone en fodavone zegt jammer we doen ons best.
Ik heb deze gang van zaken op papier gezet en naar een paar consumenten programma`s gestuurd waaronder Kassa.
Ook ik heb om een datum oplossing gevraagd en om compensatie.
Fodavone geeft op beide vragen nee terwijl ik als consument meen recht te hebben op compensatie.
Zelfs annuleren van het abo omdat ik bij de koop mijn msn wens uitdrukkelijk heb vermeld alvorens tot aanschaf over te gaan
Na 2 dagen vrolijk msn`nen was het afgelopen.
Ik hoop dat kassa dit oppikt.

sterkte in de strijd:thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo medegebruikers.
Nog steeds de zelfde problemen en fodavone geeft niet thuis.
Geen enkele uitspraak over hoe lang het gaat duren voordat de storing wordt opgeheven.
Dat men nu bij fodavone zegt dat een compensatie niet mogelijk is kunnen ze wel zeggen maar we hebben er mijns inziens wel degelijk rewcht op.
Ik heb de HTC TYNT 2 aangeschaft om te kunnen msn`nen en nergens anders voor.
Dit heb ik ook gemeld bij Bel comapny waar ik het abo heb genomen.
Ze wijzen naar Fodavone en fodavone zegt jammer we doen ons best.
Ik heb deze gang van zaken op papier gezet en naar een paar consumenten programma`s gestuurd waaronder Kassa.
Ook ik heb om een datum oplossing gevraagd en om compensatie.
Fodavone geeft op beide vragen nee terwijl ik als consument meen recht te hebben op compensatie.
Zelfs annuleren van het abo omdat ik bij de koop mijn msn wens uitdrukkelijk heb vermeld alvorens tot aanschaf over te gaan
Na 2 dagen vrolijk msn`nen was het afgelopen.
Ik hoop dat kassa dit oppikt.

sterkte in de strijd:thumb:

t slaat ook nergens op... msn is dan maar n gedeelte van waar je de databundel voor gebruikt maar voor menig WEL de belangrijkste. . . .

ik heb ook een tijdje geleden een topic op t kassa forum gestart dus ik hoop dat ze die ondertussen ook opgemerkt hebben.

Nieuwe reactie Vodafone

Ik heb opnieuw contact opgenomen met Vodafone want het probleem duurt wel erg lang zo ondertussen.
Het volgende kreeg ik terug gemaild en er lijkt dus op korte termijn een oplossing aan te komen...

Hartelijk dank voor uw e-mail. Helaas is deze storing nog steeds we zijn op dit moment wel op de hoogtewaar het probleem ligt en zijn in samenwerking met microsoft om het probleem op te lossen. dit zal op een zeer korte termijn gebeuren. Heeft u nog vragen over dit antwoord, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 1200, optie 3, optie 3. Wij zijn iedere dag van 7.00 uur 's ochtends tot 23.00 uur 's avonds bereikbaar.

Nou afwachten maar weer...bij Vodafone weten ze dat we toch niets anders kunnen :evil:

Die gedachte kwam ook in mij op..(dat ze het zeggen om de situatie te sussen) :o
Daarom heb ik vandaag ook ff weer met live messenger gemaild met de vraag of ze al enig idee hebben waar het probleem ligt en hoelang het ongeveer nog gaat duren.. ;)
Zodra ik antwoord heb dan plaats ik dat hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan