Probleem met Windows Server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

nick0901

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2011
Berichten
2
Goeiendag,

Ik heb een probleem, ik heb net een account op mijn Windows Server 2003 gemaakt en deze wil ik zo installeren op mijn PC zodat hij lid werd van het netwerk. Dat zou hij dan doen zodra ik 'http//SERVER/ConnectComputer' in zou typen, maar nu krijg ik het volgende probleem, zodra ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord intyp krijg ik de volgende melding:

'De lijst met gebruikers en computers kan niet worden gevonden. Controleer voordat u verder gaat of de clientcomputer een netwerkverbinding (niet-draadloos) heeft. Controleer ook, als een router in het netwerk DHCP-services uitvoert, of de computer met Windows SBS als primaire DNS-server is geconfigureerd. Raadpleeg Appendix C van de handleiding op http://go.microsoftcom/fwlink/?LinkId=34392 voor meer informatie over de configuratie van routers.'

Ik heb wel via het IP toegang proberen te krijgen, en voor een gedeelte lukte dat ook, ik kon inloggen met het account dat ik aangemaakt had op het IP, dat verwees naar de server. Alleen als ik het via daar probeerde te downloaden zei hij dat dat niet kon omdat dit een openbare of gedeelde pc was.

Nou is mijn vraag, heeft iemand enig idee wat ik moet doen om te zorgen dat ik verder kan gaan en de melding niet meer krijg?

Bedankt voor alle moeite alvast.

(mijn excuses, ik weet niet hoe het gebeurd is, maar ik heb hem in het verkeerde board gezet, sorry hiervoor!)
 
Laatst bewerkt:
a. Heb je wel een pc die in een domein kan? Vista en Windows 7 versies die niet Home of Starter in hun aanduiding hebben komen in aanmerking. Ook Windows XP Professional kan in een domein.
b. Wat van hoogste belang is dat je het ip-adres van de DNS-server van je domein (zal bij jou wel het het ip-adres van je server zijn) moet worden ingesteld op de werkstations als primary DNS-server. Evt. handmatig, als je server niet ook DHCP server is maar (bijv.) je router.
c. Verder moet je in Netwerkcentrum (als je Vista of W7 hebt) het netwerktype van Openbaar omzetten naar Thuisnetwerk of Bedrijfsnetwerk.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor je snelle reactie ^^

Ik heb een pc die in het domein kan, het is een Windows XP Professional.

Ik heb de DNS van de server als DNS van deze computer, maar als ik dat verander in het IP van de server, dan heb ik geen Internet meer. Ik weet niet of dat hoort?

Verder is het mogelijk dan om ook een XP Professional in een Thuis- of Bedrijfsnetwerk te veranderen?
 
Ik heb de DNS van de server als DNS van deze computer, maar als ik dat verander in het IP van de server, dan heb ik geen Internet meer. Ik weet niet of dat hoort?
Dat werkt zo als je een verkeerde Windows domeinnaam hebt gekozen op je domeincontroller server. Heb je iets gekozen als THUIS ipv. THUIS.local, dan doet de server geen DNS voor Internet tenzij je in de DNS-server instellingen op het tabblad "Doorgeefservers"/"Forwarders" de DNS-server van de provider aangeeft (of bijv. 8.8.8.8, dus de publieke DNS-server van Google) voor alle (Internet-)domeinen.

Verder is het mogelijk dan om ook een XP Professional in een Thuis- of Bedrijfsnetwerk te veranderen?
Verhaal over Thuis of Bedrijfsnetwerk geldt alleen voor Vista en Windows 7, niet voor XP. Wél moet je opletten met evt. firewall op de XP pc. Schakel desnoods even alle firewalls uit en probeer dan de XP pc toe te voegen op het domein.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan