Probleem met windows vista laptop(System Recovery Options)

Status
Niet open voor verdere reacties.

CHALL3NGE

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
Hallo,
Ik heb mijn laptop al een tijdje... heeft prima gewerkt, en ik had hem laatst opnieuw geinstalleerd, het leek me allemaal simpel omdat ik dan niet alles hoefde te verwijderen.
Dit verliep goed, en hij werkte prima, tot ik een programmatje (sony vegas pro 10) wilde installeren, hij vertelde dat ik Service pack 2 nodig had... dus ik een beetje research gedaan naar updates. mijn conclusie was dat ik dus een paar updates moest doen. ik probeer dat dus, werkt niet... na een paar keer proberen had ie 2 van de 5 updates ofzo gedaan.. maar de rest niet.. dus wat research gedaan naar dat;) geprobeerd om handmatig te installeren.. heb CCleaner gebruikt... resetten.. en hij start niet meer op.. gaat naar System Recovery.. ik probeer dus, dat uit te voeren, maar ik heb nu het probleem.. er staat: Select an operating system to repair and click next. only windows vista operating systems are listed and can be repaired.
If you do not see your operating system listed, click load drivers to load drivers for your hard disks.

Systeem: Acer aspire 7100 (gok ik)
Quadcore
3 gb ram
nvidia videokaart

Dus ik druk op load drivers, ik heb geen idee wat te selecteren? als ik gewoon op next klik, krijg ik een paar opties... wat moet ik doen?

bij voorbaat dank,
mvg CHALL3NGE

Laatst bewerkt:
Ik heb even wat vragen:

1. Waar hij "Select an operating system to repair and click next. only windows vista operating systems are listed and can be repaired", kon je daar niet je bestaanden vista versie kiezen?

2. Wat zijn de opties die je krijgt als je op next klikt?

Antwoord op 1: er staan geen operating systems genoemd.. ik kan dus load drivers doen, maar ik weet niet wat ik dan moet doen?
Antwoord 2, moet ik even kijken... duurt wel even voor dat hij geladen is, dat valt me ook op.. dat ie nu heel sloom is
ik kijk meteen even;)
-edit
als gewoon meteen next klik, krijg ik: Startup repair (Automatically fix problem that are preventing Windows from starting)
System Restore (Restore windows to an earlier point in time)
Windows complete pc restore (restore your entire computer from a backup)
Windows Memory diagnostic tool (check your computer for memory hardware errors)
Command Prompt (open a command prompt window)

Laatst bewerkt:
Is het niet mogelijk om via windows repair (met de DVD dus) een repair uit te voeren? Anders (maar dat is mijn mening) zou ik met een True Image opstart CD even een backupje maken van je pc en lekker Windows 7 installeren.

ik geloof niet dat ik een windows repair dvd heb? maar wat bedoel je met true image ding iets? en windows 7.. moet ik eerst kopen niet dan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry voor de onduidelijkheid. Je hebt gewoon de Windows Vista installatie DVD nodig. Daar zit een repair optie bij. Dat kun je uiteraard als eerste proberen.

Met true image kun je een cd maken waarvan je kunt opstarten. Eenmaal opgestart, kun je met True Image een backup maken van je hele disk (of delen daarvan, wat je maar wilt), ook al start je Vista niet meer op. Eenmaal gebackupt, kun je je PC opnieuw installeren, al dan niet met Vista of Windows 7. Daarna kun je de gegevens die je met True Image gebackupt hebt weer terugzetten op je pc.

Het doel hiervan is dat je geen gegevens kwijtraakt en mijn werkwijze is meestal zo dat het troubleshooten van jouw probleem vaak langer duurt dan een versie installatie. En je hebt daar gelijk 2 voordelen mee: Je probleem is opgelost en je pc is weer net zo snel als toen je hem gekocht hebt. Er zijn mensen die dit een wat "met de botte bijl"-methode vinden, maar de meesten zijn toch vaak tevreden.

Is dit iets duidelijker :)

Laatst bewerkt:
hmm.. ik heb de laptop nu probleem opgelost... ik doe opnieuw installeren.. want update deed t nogsteeds niet. hij is nu aan het installeren. hoe kan ik dan daarna windows 7 erop zetten?:O dan moet ik dus ook geld overmaken ofzo of niet? in ieder geval: Dankje voor het helpen!! ik ben je echt heel dankbaar!

Opnieuw installeren? Dat betekent dat je wel je gegevens kwijt bent he, als je geen backup hebt gemaakt. Dan zou ik het lekker bij Vista houden. Succes!

ja, ik weet maar er stond eigenlijk ook niks op. alsnog windows 7 installeren ofniet?
ik denk dat windows 7 toch wel beter is, dus als je 't me uit zou willen leggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan