probleem met windows xp op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinfleuren

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
probleem met opstarten - windows xp op laptop

Hoi, ik heb een probleem met de laptop van mijn vriendin, een Acer Extensa 5220 laptop. Intel Celeron 520.

Het probleem is als volgt. Na een probleem met de draadloze internet verbinding ben ik aan het zoeken gegaan waar het probleem zou zitten.

Na een tijdje opnieuw starten en virusscanners etc. krijg ik de volgende melding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: \windows\system32\config\system

u kunt proberen om dit bestand te repareren door windows setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden. Kier 'r' in het eerste scherm om de reaparatieprocedure te starten.

Dit heb ik uiteraard geprobeerd maar dan krijg ik de melden:

setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

setup kan niet doorgaan. druk op F3 om setup af te sluiten.

Ik heb in de bios gekeken en hij er staat bij IDE0 model name: WDC WD800BEVS-22RSTO-(S1)

wie kan mij alsjeblieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeft helpen??????????

Groetjes Kevin :(

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of die laptop een floppy-drive heeft, maar een standaard XP cd ondersteunt geen SATA schijfcontrollers, en dat lijkt in de laptop van je vriendin te zitten.

hier kun je een driver downloaden, die je, na uitpakken, via het programma f6flpy32.exe in de submap F6 Floppy Utility\f6flpy32 op floppy kunt laten uitpakken, die je dan bij het starten van de XP setup via F6 kunt bijladen, zodat de harde schijf wordt gezien.
Dit kun je ook gebruiken als je in Herstelconsole bijv. het originele bestand system zou willen terugplaatsen in plaats van de versie die nu kapot of verdwenen is.

Heeft je vriendin geen floppy-drive, maak dan op een andere pc (mét een floppy-drive), m.b.v. het programma nLite een aangepaste XP installatiecd waar die uitgepakte driver op geïntegreerd is.
Ben dan ook zo slim om in hetzelfde proces ook direct SP3 te integreren in die nieuw te maken/branden XP cd. Hiervoor moet je SP3 op je pc hebben gedownload.
Download-link voor SP3 voor XP NL: hier

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Mooi dat het allemaal geholpen heeft! :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan